2012-06-11 @ 22:31:34

Det blev en 5:e plats!

Det gick inte så jätte bra igår.. Han var rätt loj och ville inte arbeta, var allmänt ofokucerad och travtacktig i tölten. Nja.. Jag var inte så nöjd med honom igår. Galoppen var däremot riktigt flott! Men fick ändå inte så mycket poäng för den... Jag fattar inte alls vad jag gjorde för fel. Dom kanske tyckte att det gick för fort eller något men det tyckte inte jag.. Jaja..
Gårdagens poäng (jag vet inte exakt men skriver den högsta och lägsta poängen)
Tölt: 3.0 - 4.0
Trav: 4.5 - 5.5
Skritt: 5.5 - 6.5
Galopp: 5.0 - 5.5

I lördags däremot tyckte jag att han var underbar i tölten! Trodde jag.. Traven var bättre i lördags än igår tyckte jag. Skritten var inte så bra i lördags men galoppen var lika fin i lördags som igår.
Detta var ju en kval tävling så det blev poäng från 5 dommare!
Tölt: 3.5, 3.5, 4.5, 4.5, 4.5
Trav: 5.5, 5.5 5.0, 5.5, 5.0
Skritt: 5.5, 5.5, 4.5, 5.5, 5.5
Galopp: 6.0, 5.5, 5.5, 5.5, 6.0

Totalt blev det alltså: 5.1, 5.0, 4.9, 5.3, 5.3 från alla domare
Och total poängen blev 5.13 enlingt dom men nu när jag räknar så blev det 5.12 ;)

Aja. Jag var faktiskt riktigt nöjd med ritten i lördags :) Tyckte dock att dom var lite snåla med poängen ;)

Här är bilder från igår:

Travtakten i tölten syns ganska tydligt...





Här verkar det som om takten blev bättre.



Fast vi slängde in lite galopp har också ;)
Sen kom traven och jag kände på engång att han ladade för mycket i skritten så fokusen blev att hålla traven och då måste man vara lång och låg o formen ;)


men lite galopp hann han slänga in ändå







Kram! Jossan


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0