2012-06-07 @ 21:13:31

Jag glömde en liten detalj...

Ja. Jag glömde bort att skriva det i inlägget här under.
Altis sadel är antagligen för liten.. IGEN?!!?!?!

Sara sa det när jag satt upp.
Sara: - Du? Bytte du till et mindre eller större koppjärn sist du bytte?
Jag: - Ett större.
Sara: - Jaha...
Jag: - Vadå då? Ser det litet ut igen?!
Sara: - Liiite kanske...

ÅÅÅÅÅÅHHHH!!!! Va F*N?!?! Hur länge sen var det jag bytte liksom?! En månad sen?

Suck...

Jag tror att det är en blandning av mer rygg muskler och mer fett. För han har blivit lite fetare på sista tiden. Det blir nog inget riktigt sommar bete för honom i år jag vill ju inte ha en tunna till häst!! Han får gå ute med kompisarna på dagen och sen på kvällen så får han nog gå i vinterhagen om det går bra för gårdsägarna.
Sammtidigt så har jag ju kommit åt bakbena och på så vis ryggen bättre på sista tiden så det skulle inte förvåna mig om han byggt lite mer ryggmuskler också.

Nu ska vi iaf sluta ge dom hö helt och jag ska sluta med kraften också. Nu får det bli gräs ditet för Atli!

Atli får verkligen inte snygg hals när han blir fet... Han blir helt plöttsligt väldigt opropitionelig (stavning?).. Atli ska vara lika slimmad annars ser hans hals bara tjock ut..

Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Svar: det är en kylande salva som du masserar in i lederna på hästens ben efter varje hårdare ridpass, man använder det oftast på tävlings och visningshästar som lyfter mycket och därmed utsätter lederna mer än andra hästar. Det fungerar som så att det kyler lederna och sedan värmer dom när dom mjuknat, vilket ökar blodcirkulationen. Jag känner alltid på hästarnas ben efter ridtur och är dom varma eller ljumna brukar jag först spola dom med kallt vatten, tio minuter på varje framben och sen massera in salvan. Jag lovar, det är jättebra och förebyggande för din häst :-)

2012-06-08 @ 00:31:25
Postat av: Sara

Svar: det är en kylande salva som du masserar in i lederna på hästens ben efter varje hårdare ridpass, man använder det oftast på tävlings och visningshästar som lyfter mycket och därmed utsätter lederna mer än andra hästar. Det fungerar som så att det kyler lederna och sedan värmer dom när dom mjuknat, vilket ökar blodcirkulationen. Jag känner alltid på hästarnas ben efter ridtur och är dom varma eller ljumna brukar jag först spola dom med kallt vatten, tio minuter på varje framben och sen massera in salvan. Jag lovar, det är jättebra och förebyggande för din häst :-)

2012-06-08 @ 00:31:55
URL: http://tvistirni.webblogg.se/
Postat av: Linda

Men köp en bomlös, en sensation som jag har, då behöver du aldrig byta sadel igen och hästarna rör sig så sjukt fritt i dom! Jag har aldrig varit med på maken, jag kan verkligen inte känna samma rörelser och lyft i ryggen i en bomsadel som i min bomlösa, och bomlös och bomlös den känns ju som en riktig bomsadel men mycket bekvämare och man får en kanonsits :)



Aja jag vet själv hur det var med allt sadelhelvete ^^ Fy vad vi bytte och det passade inte och hit och dit och vad folk tjatade på mig att jag skulle testa en bomlös, en sensation ridesadel,

- Nej nej sa jag, jag ska inte ha nån bomlös sadel, aldrig!



Men så fann jag ingen passande bomsadel så jag fick väl testa den där förbannade sensation sadeln, oj jag önskar att jag köpt den tidigare :O!! Det spelar ingen roll om hon blir rundare, mer muskler/mindre muskler sadeln passar ALLTID eftersom den hela tiden formar sig efter henne.



Haha nog om det :)

2012-06-09 @ 10:18:10
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0