2012-07-11 @ 18:26:36

Julias fobier...

Hej!
 
Ja två saker som jag tycker är riktigt äckligt är grodor och leverpastej.
Grodor för att de är så slemmiga, blöta och kalla. Och hoppar runt så att man inte vet vart dom är. Och tänk om man skulle råka trampa på en! Även fast jag skulle tycka det var sjukt äckligt så kan jag inte låta bli att tänka "stackars groda"(inte för att jag har trampat på en groda men om..). Det är så äckligt och synd när de ligger överkörda på vägen. Usch, fy och blä! Nej jag gillar inte grodor.
Sen så är det leverpastej. Tycker det är jätte äckligt att äta, och jag har smakat så jag vet hur det smakar. Men en gång på dagis, ja jag kommer fortfarande ihåg, så tvingade de mig att äta det. De hade redan brett alla mackor och om jag inte åt en macka så fick jag ingen frukt sa de. Och jag ville ju inte va utan mellis, då blir man jätte hungrig, men det tog ett bra tag innan jag fick in den där mackan i munnen och det var sjukt äckligt. Usch och fy, gillar inte leverpastej. Det är nog det värsta minnet jag har av leverpastej också, blä!

Och detta är något som Jossan ofta skrattar åt fast än hon inte vågar röra en grej för att det sitter en spindel där... 

Är det någon som håller med mig? Eller, är leverpastej gott och grodor söta?


Kram Julia och Jossan

RSS 2.0