2012-06-29 @ 22:36:18

Men ååååååh....

Det blev inget springande idag Julia kännde sig inte helt hundra så vi red en kortare runda istället.

Men innan vi skulle rida ut så borstade vi ju hästarna också där.
Iaf så kollade jag till Atlis sår som han har på benet som varit och är lite svullet. (han fick såret för ca en vecka sedan.)
Sår skorpan hade iallafall börjat lossna lite så jag pillade lite på den och då gick det upp lite och det kom ut en del var...
Varför?! Nu när det är tävling imorgon och allt!...
Anledningen till att jag inte märkt det tidigare är att stona har brunstat och Atli har uppvaktat dom ganska mycket vilket inte alltid uppskattades av alla stona.. Jag trodde därför att det var svullet därför att han fått en spark och såret var redan tort och skorpan hade inte så mycket smuts på sig så jag lät det heldre vara än att jag började pilla upp det osv för att sedan inse att det såg fint ut.

Men nu har vi tvättat rent och haft på så att inte flugorna kommer åt det så nu ska det nog gå bra. Ska hålla extra koll på det framöver så att det går tillbaka.

Men det är så typiskt att han ska få detta precis veckan innan tävling.... Det ska alltid ske veckan innan tävling! Det är så tråkigt... Ibland han man faktiskt lust att linda in dom i bomull och låta dom stå i box hela dagarna...

På ridturen så fokuserade jag främst på att rida honom i höger hand. Är så sjukt dålig på att variera just det... All annan träning är jätte varierad och bra men just när jag rider ut har jag en tendens att rida i vänster varv hela tiden..
Men det gick riktigt bra! Tölten vat ren, mesta dels och galoppen var häftig som vanligt och traven var lite galoppig ibland men den vart också bra tillslut!

Julia mest åkte häst idag. Ville självklart att det skulle vara ren takt och så men det var ingen fokus på form eller jobb.

Julia sitter just nu och målar sitt pannband också! Det blir skit bra! :D
Hon ska ha det när hon tävlar imorgon och jag ska ha mitt pannband med! Så fint så!

Kommer bli en hel del bilder imorgon också! Räkna med det! ;)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0