2012-06-20 @ 09:36:00

Nervös inför tävling?

Både Ja och Nej skulle jag säga.

På morgonen innan vi ska åka kan jag vara SJUKT nervös! Jag mår oftast så illa att jag inte kan äta så vi måste alltid ta med frukost till mig.
Sen i bilen blir det ännu värre. Då kan jag sitta och skaka för att jag är så nervös! Asså skaka så som när man fryser riktigt, riktigt mycket! Hela jag bara darrar som ett asplöv och jag kan inte slappna av.  Det är riktigt jälka jobbigt faktiskt...

Men sen ju närmare vi kommer tävlingen så av tar det och när jag kliver ur bilen är hur cool om hälst!
Då känner jag inte ens av att jag är nervös. Egentligen är jag nog det men jag har liksom gömt det i bak huvudet.
Jag blir också väldigt tävlingsinriktad när jag väl är där. Då är det bara fokus på en sak och det är tävlingen. Självklart umgås jag med vänner och så som är där också men jag är inte alls nervös.

MEN! Detta sker oftast bara på uttagningarna. På finalerna är det ist tvärt om. Jag är lugn och "självsäker" (om man kan kalla det det...) i bilen och så fort jag hoppar ur bilen så blir jag nervös! Inte så att jag skakar eller så men det känns hela tiden i magen och jag får svårt för att äta...
Antagligen är det för att jag då (halft omedvetet) ställer in mig på att jag ska vinna/ ta miig till A-finalen. Då kommer nervositeten fram! Det blir liksom en kamp i min hjärna. Ena sidan säger att jag kommer aldrig klara det här och jag kommer komma sist och andra sidan ska ha den där första platsen/ jag ska ta mig till A-finalen!

Därför får jag nästan alltid sämre poäng i finalen än på uttagningen.. Jag rider helt enkelt sämre för att jag ställer så höga krav på mig själv utan att ha självförtroendet.

Hur är ni på tävling? Blir ni nervösa?



Kram! Jossan


Kommentarer:
Postat av: Ida Hall Jansson

Haha, min nervositet är likadan som din ungefär ;) Skit jobbigt!

2012-06-20 @ 18:12:21
URL: http://thespiritinthehorse.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag blir inte nervös, men oerhört fokuserad :)

Svar: På finalerna menar du? :) Eller överhuvud taget?
Jossan

2012-06-20 @ 21:54:54
URL: http://toltaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0