2012-06-05 @ 21:20:50

Studenter & longering!

Hej!
Ja idag så var det först skola, kändes lite värdelöst eftersom vi inte hade några lektioner och lärarna inte verkade veta vad vi skulle göra. Det enda viktiga vi gjorde var att träna på låten till skolavslutningen...
Men i alla fall, efter lunch så hämtade mamma mig och så iväg på studentutspring. Tre av de som sprang ut kände och grattade vi.
Sen åkte jag till stallet en snabbis för att hinna innan mottagningen. Longerade bara Stelpa lite och det var väll inte det mest givande passet någonsin men det gick ganska så bra i alla fall. Hästarna står på bete på dagarna nu så plockade med mig alla grejer ner till hagen och borstade Stelpa där. Sen longerade jag med lite inspänning och bara grimma i hagen bredvid. Fråga mig inte varför jag trodde hon skulle fungera i grimma för hon brukar inte lyssna då men det gick! Hon lyssnade riktigt bra i början, tränade lite halter och övergångar och hon var jätte duktig och lyhörd. Travade riktigt fint bitvis gjorde hon också. Galoppen gick också bra men hon drog ganska mycket mot de andra hästarna och eftersom jag bara hade grimman på henne så drog hon bara då.Men när hon inte försökte sticka så galopperade hon fint på volt och allt.
Sen så gick vi runt lite i hagen och körde lite ledarskap och lekte. Hoppade över lite diken och pinnar och allt möjligt, ja Stelpa hoppade över allt hon :P Följde mig som en liten hund och hoppade över allt man kunde hoppa över.
Sen myste jag bara lite med alla hästarna i hagen och så iväg på mottagning. Så det har varit en lyckad dag :) Imorron ska vi iväg och träna med laget en sista gång innan tävlingen i helgen, tror det kommer gå bra ;)
Förra tävlingen ;P
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Stina

Sv; Jag tycker också att det brukar bli klumpigt.. Man kommer inte riktigt ner i sadeln ;)

2012-06-05 @ 21:50:00
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0