2012-06-30 @ 19:21:30

Totaltpoäng 5.0

Hej!
 
Ja som ni kanske förstod i förra inlägget så gick det bra idag för både mig och Jossan. När vi var på banan så hamnade både de andra hästarna bakom mig efter tölten och Stelpa som inte tyckte det var något kul att gå först eller själv tappade drivet lite då. Fick lite kommentarer om det och vet att poängen hade blivit bättre om hon inte viljat vända hela tiden, men vi höll rätt gångart och var på banan hela tiden ;) Detta var ju en träningstävling och det är ju just det Stelpa och jag behöver, en träningstävling. Och detta med att inte gå själv är också en sak man måste träna på och som blir värre nu när hon brunstar, kände att jag inte kunde driva på hur mycket som helst heller för då skulle hon ha stannat. Men i alla fall, tänkte skriva poängen ;)
 
Tölt: 4.5 och kommentarerna ok grundtakt, bitvis något passtaktig och kort steg. Stämmer nog bra det men jag är nöjd för det var mestadels bra takt tyckte jag.
 
Trav: 5.0 och ok takt och sväv, fri form. Kul att de gillade svävet för de har de klagat på förut, fri form vet jag inte riktigt vad de menar, vet inte om de var så mycket form alls... Men är nöjd i alla fall, hon höll traven hela varvet och det är ju ändå hennes svagaste gångart.
 
Skritt: 5.5 och ok takt och steglängd. Det var inte så bra som jag vet att det kan gå men helt okej, fick fokusera endel på att hon bara skulle gå rakt fram och inte vända.
 
Galoppen: 5.0 och ok takt, något svagt sväv, lite lite energi. Kan hålla med, sista långsidan fick jag driva så att jag hade kramp i benen sen. Men det gick, hon saktade bara nästan av.
 
Nu är jag som vanligt efter tävlingar helt slut och antagligen sjuk. Ska ta och ducha och sen slänga mig framför TV:n. Imorron ska vi ut till stallet och plocka i ordning och sen kanske jag rider med Jossan en bit när hon rider över Atli till Sara. Sen ska jag sätta mig och fixa bloggen lite idag eller imorron eller både och, har massa ideer och min blogglust har kommit tillbaka. Konstigt eftersom jag inte ska rida på typ 2 veckor nu... Men men, kan inte ladda upp bilder så det får bli bildlöst just nu men kan lova att det kommer ;)
 
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Desirée

fri form betyder att hästen får själv välja var den har huvudet och inte går i form:) förstod du:

Svar: Tack, ja de var ungefär det jag trodde, stämmer ju eftersom jag nästan inte har någon tygelkontakt alls i traven :)
Jossan

2012-06-30 @ 21:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0