2012-06-25 @ 21:19:21

Vilket kap!

Satt och kollade runt på bloggar som jag läser och då hade Fotopaulina tipsat en tjej om lite olika träns och bland annat hade hon skrivit om ett från Hööks och att hööks hade just nu rea! Fort som fanken gick jag in för att kolla om "mitt och Julias" träns var på rean och det var det!!
Här är "mitt och Julias" träns:
 Vi har suktat efter detta träns ganska så länge båda två.. :P
Nästan så fort jag sett detta så åkte jag och pappa till hööks! Jag skyndade bort mot "islands-hörnan" och kollade efter tränset men hittade bara ett brunt.. Så jag gick och frågade om det fanns några svarta träns men hon sa nej..
Så jag gick trumpet tillbaka och hände tränset där jag hittade det. Men eftersom jag väntade på pappa som var i hund-butiken bredvid så fortsatte jag strosa runt i affären och kolla på andra grejer. Då hittade jag "rea-hörnan"!
Där hängde det massor av träns och tror ni inte att jag hittade Två stycken svarta träns då!? Jag tog snabbt en utav dom och fortsatte sen kolla runt efter fler rliga grejer! Då hittade jag dessa pannband:
Tog då ett röd-vitt också eftersom Atli har rött som sin färg :) Hade ingen lust att köpa ett med svenska eller isländska färger. Tyckte inte att det skulle passa på honom.
På vägen hem försöker jag ringa Julia och säga att tränset är på rean men hon svarar inte. (hur typiskt är inte det! När man väl vill ha tag på någon så svarar dom inte... hur ofta händer inte det?!)
Så jag messar både henne och hennes mamma och säger det istället.
 
Tränset + pannbandet blev 208 kr! Bara tränset hade i vanliga fall kostat 279 kr?!
Vilket kap?!
 
Så kommer jag hem och sätter mi direkt och målar genomskinligt nagellack på stenarna så att dom inte ska ramla av lika lätt. Då slår det mig:
Vaför inte måla med rött nagellack på pannbandet?!
Jag ville ju egentligen ha ett hel rött.. Så jag testar på en sten men det blev rosa så jag torkar sanbbt bort det men går istället och hämtar ett vinrött nagellack och målar samma sten igen. Det blev rätt bra så jag målar hela 3-4 cm med det naggellacket men sen slår det mig att den röda färgen är ju alldeles för mörk! Så jag börjar då måla på andra sidan med det ljusare nagellacket och det blev bättre. Så jag går och hämtar nagellacks-bortagningen och tar bort det vinröda lacket.
Det gick riktigt bra!
Sen målade jag det röda nagellacket på hela pannbandet och det blev riktigt bra!
Här är lite bilder på när jag målat med det vinröda lacket:
Det färdiga resultatet:
Va tycker ni? Snyggt? Tror ni kommer hålla? Har ni testat detta?
 
Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Stina

Jag har tränset och jag är nöjd med det! Det har blivit väldigt, nästan lite för mjukt tycker jag.. Sen har stenarna "rostat" lite, syns bara om man kollar på nära håll. Annars har det hållit jättebra, inte tappat en enda sten trots att jag inte har nagellack på. Pannbandet vart supersnyggt! Nu vill jag också göra sådär, haha!

Svar: Bättre för mjukt än för hårt iaf! :-P gör det! Jag tror att det kommer hålla rätt bra! Känns som det iaf :-)Va tror du? Ska jag måla stenarna så nosgrimmam oxå? Tror du det kommer att bli snyggt?
Jossan

2012-06-26 @ 11:47:55
URL: http://stinabackerholm.blogg.se
Postat av: Kikki

Atli är väldigt snygg i rött - rätt val och fint pannband blev det!

Svar: Tack så mycket! :)
Jossan

2012-06-26 @ 18:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0