2012-03-01 @ 22:38:39

Blää...

Hallå!

Först. Förlåt för den lite dåliga uppdateringen. Har varit mycket plugg den här veckan och har bara hunnit ridit två gånger hitills den här veckan. Hm.. inte bra.

Idag gick det inge vidare alls... Han töltade väl på ganska bra men rollade otroligt mycket också. Han slängde ofta in traven också. Sen är jag lite orolig eller vad man ska säga. Han bjuder inte alls på fomen längre. Lite grann i början på tölten sen far huvudet upp och den kan inte komma tillbaka.. Traven var typ det ännda som funkade idag. Han bara drog ner huvudet i galoppen och hade jätte svårt för att ta höger galopp.
Sen... (blev mycket av det idag) ...så var han nästan helt stum i vänster tygel.

Nej idag var han inte alls rolig.. Hoppas det inte har något med tänderna att göra... Jag tror iaf inte att han behöver en vila. Han hade ju en vila i mitten på januari och jag tycker att han inte ska behöva en till just nu.. Har plannerat en vila förhonom i April så jag hoppas att han inte behöver en nu. Då blir det mycket vila..

Jaja... Dränker mina sorger över i dag med mammas lite misslyckade men as goda fusk toska och TV! As nice! Har även kollat på Revange vilken gjorde min dag så mycket bättre :) Det är fan det bästa tv-serien jag sätt!!

Bild på det enda som funka: TRAV!!

Revange! Defenitivt något ni borde kolla på! :D


Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Linda

Ja en vila kan ju alltid vara bra :D

Revange har jag varit nyfiken på att se faktiskt. Verkar spännande, Grattis igen ;)



Sv: Haha jasså, hmm ja jag kan tycka att det är jobbigt med folk som bara är allvarlig hela tiden eller som inte säger så mycket.

2012-03-02 @ 18:02:49
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Tessan

Grattis!



Och.. Alla har dåliga dagar :-) Det löser sig, och man tar sig förbi även det! Det är ett evigt tragglande med unghäst, men ack så kul! Tänk när dom är "klara"! Fasen så kul det ska bli!! Om han inte bjuder mot form, och ev saknar framåtbjud... rid bara på och strunta i formen.. Den kommer sen. Han har så naturlig hållning och form så det kommer inte vara några problem. Om hästen däremot har drivet, så skulle jag utan tvekan vara konsekvent med formen, vilket jag nu är väldigt noga med på Kvistur, som också har det natuurligt!



Lycka till och kämpa på :)

2012-03-03 @ 01:04:58
URL: http://thereseflodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0