2012-03-20 @ 22:34:07

Dagens träning för Peter

Hallå på er!
Idag var vi ju hos Peter för träning. Trodde inte att vi skulle hinna där ett tag men det gjorde vi med god marginal! Vi kan vara så effektiva när det väl gäller jag och Julia. ;)

Blev inte novabettet han verkade inte alls gilla att det var så tjockt.. Så någon som köpa ett nova bett? Använt 3 ggr totalt och har nog inte en ända skada eller repa! För 175 kr? Fick ett samtal om att mitt bombers bett hade kommit också! Ska hämta det på torsdag kanske :)

Till lektionen nu då. Vi började med upp värmning sen lite prat. Jag berättade för Peter att jag tycker han har blivit väldigt stel i vänster varv och hand och han sa att han inte trodde att det berodde på munnen utan att det kan vara att han låst sig lite i bogen/bringan (någonstans där) Vilket lätt kan hända under den här perioden i träningen, sa han.
Han hjälpte mig lite med att han inte fick bli så lång under uppvärmningen för då fick jag mer att sammla sen när jag väl skulle tölta. Jag fick rida lite självstänndigt för att han skulle se hur det gått och hur Atli är nu innan han börjar peta och hjälpa till. Det gjorde mig väldigt osäker måste jag säga. Jag har ju tränat mycket skänkelvikningar eller volter innan sammling och sen tölt men nu fick jag göra det på rakt spår utan att flytta så mycket. Han hjälpte mig lite granna men jag klarade det bättre själv än vad jag trott :) Peter sa även redan efter 10 meter att han tyckte att Atli såg mycket finare ut idag än vad han gjort senaste gången. Det blev jag väldigt glad över :) Sen skulle jag tölta i vänster varv och då visade sig problemet igen fast inte lika mycket som hemma men det var där. Jag fick tippset att flytta fram innerskänkel och lite bak med yttreskänkeln. Jag måste nog öva lite mer på det för det gick inte så bra. Tyckte bara att han ville gallopera men jag ska ge det en chans framöver det kanske var Atli som inte riktigt fattade den nya grejen också.
Peter såg att jag hade lite problem och ville testa för att se så han inte gav fel tips antar jag. Så han red honom en stund och jag tror alldrig att jag kommer få Atli at gå så sammlat! Och Gud vilken flott häst jag får när Peter sitter på. Mums!
Sen fick jag rida lite igen och det gick lite bättre den här gången. Fick tölta på en ~6 meters volt i vänster var sen byta och då minnsan!! Jäklar vad fin han blev! han bara flöt i värsta fina tölten och jag hade ingenting i handen! Åh så skönt det var! Sen travade vi lite i längre form fast ändå sammlat och med bakbenen. Sen tränade vi lite skritt. Elle jag tränade och tränade men ja skrittade av och fick lite tips :)


Duktig Atli och stolt matte!

Kram! Jossan


Kommentarer:
Postat av: Tessan

Vad kul att det går så bra!! Du ser, det kommer med träning :D



2012-03-21 @ 07:47:06
URL: http://thereseflodin.blogg.se/
Postat av: Elin- Northern Showhorses

SV: Snyggt med lång man på islänningar men ska jag ut och tävla med lillen så vill jag ju ha en stilren kort klippt man =) Är lite ras/klass standard :D

2012-03-21 @ 08:54:23
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/
Postat av: Felicia

superfin häst, underbar färg!! :)

2012-03-21 @ 10:27:53
URL: http://miinljufur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0