2012-03-03 @ 22:13:53

Inge bra...

Hallå!
Ja det gick inge vidare med ridningen idag heller... Han är skit jobbig just nu... Känns som jag bara sliter och drar i honom Och när jag inte behöver slita så måste jag sparka.. Han struntar fullständigt i att jag sitter där och kör bara sitt eget rejs.
Trodde faktist att det skulle gå bra idag för han va så himla följsam och fin innan jag hoppa upp och sen i uppvärmningen men sen sprack det. Han börja med att köra en riktig trav-tölt-pass och var sjukt obekväm och jobbig. Så jag försökte igen fast i andra handen men inte gick det bättre för det. Försökte att ge honom lite mer frihet och inte fokusera på formen, bara takten. Funka inte heller. Försökte ge honom mera stöd. Gick inte heller. Försökte med ett kortare tempo. Nehe då de gick inte. Försökte med mer tempo. Inte det heller. Det var bara galopptravpasstölt hela tiden.. Inte riktigt lika stum i vänster handen men fortfarande hård. Sen skulle han bara dra ifrån mig tyglarna i galoppen hela tiden idag också. Och sticka så klart. Det känns som om han bara ska smita undan arbetet hela tiden...
Jag skulle vilja sluta här och säga att allt gick dåligt för att jag e så less på honom just nu. (Lite överdrivet.. Jag börjat iaf tröttna på det här beteendet nu) Men allt gick inte jätte dåligt fick till lite ren tölt i typ mellantempo innan en galopp-backe men sen drog han i galopp så det slutade inge roligt iaf. Sen bjöd han på en hyfsat flott mellantempo tölt efter en galopp men det var efter jag slitit, dragit och ryckt för att han skulle sluta galoppera så jag kunde inte njuta av den heller. Sen travade han ju fint som vanligt.. Och galoppera kunde han också huur långsamt som hellst!
Nej. Blää!! För idag.. Tur att jag ska till Peter imorgon.

Just nu vill jag ha tillbaka min svarta prins och TÖLTA!!!


Kram! Jossan

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0