2012-03-21 @ 15:34:32

Julias lektion!

Hej!
Japp igår var det ju dags att rida för Peter igen. Jätte kul att åka på lektion tycker jag och bra att få svar och tips. Dock så hade jag ju tyckt det var skönt med lite mjukstart... men så blev det inte. Skynda iväg till Jossans skola och så ut med dom till stallet. Äta lite mellis, säga hej till Stelpa och byta om. Sen var det bara på med transportskydden och lasta. Som tura var så gick lastningen jätte bra, vi hade ganska bråttom och inte så mycket tid för krångel.
Sen kom vi till Peter och Stelpa fick komma ut ur transporten på en gång den här gången för hon blev väldigt stressad när vi öppnade luckan. Men hon skötte sig bra, stod där snällt och kollade på Atli och sen var det min tur.
Jag värmde upp som vanligt med volter och sen körde vi igång med tölt. Det blev mycket volter och serpentiner och driva och inte röra henne så mycket i munnen.
Det var lite svårt till en början men Peter hoppade upp och visade ett tag och sen gick det mycket bättre. Hon lyssnade jätte fint på mina vikthjälper, och efter ett tag såg det riktigt fint ut bitvis trots att hon inte hade speciellt mycket stöd i munnen.
Jag fick också visa lite trav och galopp och jag hoppas att Peter var nöjd. Jag tycker i alla fall att det har blivit mycket bättre och Peter tyckte att hon var piggare, så det var kul att höra.
Lastningen hem och allt gick bra det också. Sen fodrade vi snabbt och sen hann vi bara hem till Jossan så kom pappa. Då var det bara hem, äta och så hopp i säng. Så det var full fart.
Jag skulle fortsätta jobba med serpetinerna och volterna på lösa tyglar i tölt och när det fungerar gå över till något annat så att det inte blir för jobbigt. Och Stelpa tyckte nog att det var jobbigt för hon var genom svettig trots att jag inte tyckte att vi ridit jätte länge. Men det märktes när hon gjorde rätt också, man hörde takten direkt och så orkade hon inte gå så så länge, haha.
Men jag är i alla fall nöjd med henne, hon var så duktig. Och det var så kul att träffa alla igen :D
Förra lektionen hos Peter, kan säga att jag fick släppa tyglarna mycket mer den här gången.
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0