2012-03-05 @ 08:38:27

Lektionen lite snabbt...

Hej!
Tänkte dra igenom lektionen lite snabbt bara.
Ja, lastningen gick bra både dit och hem. Alla hästar stod på fyra ben och ingen sprang på sidan av transporten eller betedde sig som en åsna. Sååå skönt när det fungerar!

Ja, när vi kom dit så var det full rulle. Ut med Atli, av med skydd, på med sadel och så in i padoken.

Jag såg inte jätte mycket av Jossans lektion men hon fick träna mycket tölt och jobba med att få honom att släppa i naken tror jag. Atli var lite spänd eftersom det var is nästan överallt men det gick bra. Jossan skulle träna kortare tempo tölt. Peter provade Atli lite han också och han verkade nöjd. Hörde inte exakt vad han sa så Jossan får berätta mer.

Sen var det min tur. Och jag fick börja med att visa övningarna från förra gången, volter i skritt och tölt. Stelpa var lite obalanserad i tölten men det kan också vara isen som gör henne osäker. Sen fick jag iaf träna på öka tölten, eller ja hålla högre tempo och få henne att släppa i naken och röra bogen mer. Det var jätte jobbigt tyckte både jag och Stelpa. Sen provade Peter henne lite och han tyckte att hon hade blivit mycket lugnare sen förra gånge, då bara slängde hon upp huvet så fort man tog i henne. Jag skulle träna på lite högre tempo i tölten och rida korta men intensiva pass.

Så, det var lite snabbt bara.


Busted Stelpa! Inte bita på Mickes transport! Micke, Jossans Pappa, tog bilden ;)

En lite ledsen Stelpa efter att Atli lämnat henne ensam i transporten.
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0