2012-03-24 @ 10:17:33

Skadat gäng...

Hej!
Nej, inget allvarligt men lite skadade är både jag och Stelpa. Igår när jag kom till stallet så hade jag fått tejpa ihop lillfingret och ringfingret efter att vi spelat basket på skolan och mitt finger blev lite mosat. Inget allvarligt tror jag men det var svårt att rida med fingrarna ihop tejpade... och så kunde jag inte riktigt stänga handen för det gjorde ont.

Och sen när jag hämtar Stelpa från hagen så ser jag att hon har ett sår på bogen. Inget stort, jag tror hon har fått en brodd där, men det är ju öppet. Hon verkade inte ha ont i alla fall hoppas bara att det håller sig någorlunda rent och inte blir infekterat.

Lite typiskt nu, när det varit en skadefri vinter trots broddar och så nu när broddarna snart ska av så lyckas Stelpa bli sparkad... Trodde också att de slutat bråka men, men... det är väll snart brunstperiod så då blir de väll lite retliga...

Jag red i alla fall ut en liten sväng på vägen med bootsen och tränade lite. hon hade väldigt rena gångarter tyckte jag och skötte sig fint, lite för pigg men det gick bra. Tölten var det jag fick kämpa mest med, hon var lite passtaktig i början men det gick över. Volterna på banan gick också bra, fast skänkelvikning åt vänster var svårt, antagligen eftersom jag hade den handen tejpad...

Sen tränade jag lite galoppfattningar och det gick helt okej tyckte jag. Och sen lite tempoväxlingar i trav, det är ju inte jätte stora tempoväxlingar men bara att jag kan ta i tyglarna och bromsa utan att hon börjar tölta är ju framsteg, förut kunde man inte röra henne när hon travade utan att hon började tölta.

Så jag är nöjd med henne, idag ska jag nog köra lite mararbete och ta det lite lungt. Och på eftermiddagen ska jag iväg och handla kläder. Kanske svänga förbi Hööks också :D

Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0