2012-05-16 @ 17:59:22

Jag kan inte slita mig!

Hallå på er!

Känns som om våran blogg går lite trögt just nu.. Men ändå håller ni modet uppe ;) Starkt av er!

Iaf. Varken jag eller Julia hade tänkt att rida idag och jag kan säga att jag inte har någon vidare lust heller.. Jag åkte moppe idag eftersom alla väderlekrapporten lovade sol och +15 kl 12 och jag slutade tidigt från skolan så jag tänkta att det var en perfeckt dag att åka moppe på!
HA! Tro fasen heller... Det var +5 när jag åkte hemmifrån och det tog nästan en timma innan mina fingrar fick tillbaka sin kraft igen... Men men jag tänkte och hoppades på ett varmare väder att åka hem i eftersom solen inte hade hunnit värma upp dagen än.
Men än en gång: HA! Tji fick man! Visst var det +15 ute men banne mig ingen sol! Istället var det en svin kall blåst och ett lätt dugg regn man fick åka hem i!
Jag kan bara säga att jag e färdig att åka på ett hem besök till dom som förutspår vädret...!
Jag har bara åkt moppe när dom lovat sol! Och sen får man lik väl regn på sig när man åker hem!! :@ :@
USCH!!

Jag har iaf spenderat den fula dagen med att gömma mig i min bok! Jag har börjat på andra delen av hungerspelen nu och jag e fast! Jag kan inte sluta läsa! Visst hade jag förhoppningar på denna bok efter den första men boken överträffar dom totalt!! Jag e till och med mer fäst i denna än vad jag blev med den förra!

Jag blev lite besviken av den andra boken i slutet för det blev inget riktigt slut. Mer ett "to be continued..."-slut. Men samtidigt så byggde det ju upp förväntningarna till denna bok och gör så att man bara måste fortsätta att läsa om hur det kommer gå.

Båda böckerna e så otroligt beskrivande så man blir helt slukad! Min vilda fantasi flyger iväg och målar upp allt i mitt huvud! Jag märkte inte äns att Julia messade mig och då ligger mobilen typ 3 decimeter från mitt öra.. Haha!
Jag försätts som i trans och till slut så är jag Katniss! Jag står i hennes skor, i hennes problem och situationer och jag befinner mig i Destrikt 12. Jag känner de känslor som hon och alla de andra i boken känner och det känns nästan verkligt.
Det låter helt galet jag vet men miljöerna, personerna, situationerna, ja allt är så bra beskrivna så man kan inte göra annat än att drömma sig iväg!
Det är nästan kusligt hur verkligt det känns. Det är som en lång film. En som bara jag kan se. ;)

Jag har läst närmare 100 sidor på 3 timmar.. Jag e lite imponerad av mig själv! ;)

Nu ska jag tillbaka till min fantasi! Vi hörsä! Och om jag fortsätter så här kommer jag ha läst ut boken då ;)



Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Jenny

Jag har inte läst dem, men jag funderar på om jag ska göra det när de nya böckerna i bokhyllan är lästa.



SV: Ja, samma här :) Han är söt som socker om jag får säga det själv ;)

2012-05-16 @ 19:40:01
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Kolla in våran blogg, nu har det kommit up handgjorda nosgrimmor i tennbroderi till salu som Saras syster gör, specialpris innan sommaren!

:) :)



tvistirni.webblogg.se

2012-05-16 @ 21:05:39
URL: http://tvistirni.webblogg.se/
Postat av: Jenny

SV: Tack! Jag är nöjd med valet, det var inte lika svårt som senaste fölet, honom fick jag fundera längre på vad skulle heta. Eitill känns som gjort för den här lilla killen :)



Jag anade nästan det ;) FOlk verkar ju helt sålda på filmen, den har jag dock inte heller sett, läser hellre böckerna före jag ser filmerna i vanliga fall.

2012-05-16 @ 22:50:35
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

SV: Jag är precis tvärt om :p Jag vill läsa först och bilda mig en egen uppfattning om miljöer och karaktärer innan jag får det förstört av skådespelare. Men de två senaste beöckerna jag läst såg jag faktiskt filmen till före, så det varierar :)

2012-05-17 @ 19:26:36
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0