2012-05-21 @ 20:17:54

Ledig idag jag!

Hallå!
Det var riktigt skön att bara vara hemma idag faktiskt :) Jag behövde inte göra så mycket utan kunde bara slappa idag. Skönt med en vilodag för mig med!

Atli fick dock inte vila idag han! Jag longerade honom en stund på eftermiddagen. Jag använda mig av inspänningstyglar och började spänna in honom lågt sen höjde jag till "vanlig-hand-possition" (Hade en longer/kör gjord på) och sen avslutade jag med halsförlängaren.
Han gick riktigt bra måste jag säga! Han behöver träna mer på galoppen på volt men traven är ur FLOTT! Han blir hur maffig som hälst när jag driver på honom! Och vilket sväv han får sen då.. Min häst kan TRAVA! Det vill jag lova. Det är inte så mycket aktion men bra med skut och sväv! Aktionen kanske kommer lite mer när han får boots på sig.
Förresten så körde jag med skydds-boots bak på honom idag också för att han skulle sätta under sig mer. Och jag tycker verkligen att det funkar! Han jobbade bra med bakbena tycket jag och jag såg nästan hur ryggmusklerna spelade på honom! :P

Han e fin min häst!

Men innan jag skulle ta ut honom så tog jag fram en huva till honom eftersom jag tyckte att han såg något svullen ut kring ögonen. Jag blev också tvungen att klippa ett hål för pannluggen eftersom det inte skulle finnas en chans på jorden att den skulle få plats under den..

Denna typ av luva har jag. Som ni ser så har den inte käkspännen så man drar på den som en strumpa = svårt med mycket och lång pannlugg!

Men så ser jag Stelpa stå utanför och hon ser ännu mer svullen ut runt ögonen så jag tänkte att jag sätter på huvan på henne istället eftersom hon antagligen behöver den mera.
Så jag tar med mig Julias flugspray och huvan ut i hagen och låter Atli stå lös i stallet.
Haha! Ja... Jag undrar om jag verkligen trodde att han skulle stå kvar... :P
Men jag hade fullt upp med Stlepa så jag kollade inte ens åt Atlis håll. Jag hörde att han gick runt lite och sen hörde jag Yöta gnägga efter honom men jag tänkte att han får väl traska omkring i stallet då. Det här tar inte så lång tid. Så krånglar Stelpa lite och går en bit så det tar lite längre tid än vad jag räknat med men när jag äntligen är klar och vänder mig om för att gå in i stallet så ser jag att min häst gör det samma... HAHA!
Han hade alltså insett att han var lös och istället för att rota i stallet så hade han gått ut på gården antagligen gått ett varv på banan och sen bestämt sig för att gå in igen... Precis lagom för att jag ska hinna se det.. Haha!
Ja..Den hästen får mig alltid att le.. :)

Det har alltså varit min dag :) Hur var eran? Har det hänt något kul?

Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Clara

Haha jo det är kanske här dom samlas, hopp-isisarna! Paulina (som har Saga) ska tillsammans med sin syter ha hoppuppvisnings på invigningen av Helsingobrgs islandshästanläggning! Rätt många verkar tro att isisar minsann inte kan hoppa men jodå! :D



Haha jag hoppas att paulina skickar över några bilder från igår så ska du få se hur "snyggt" jag och Svea hoppar 8D

2012-05-21 @ 21:12:10
URL: http://tvistirni.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0