2012-05-09 @ 22:44:04

Longering!

Hallå!
Ja idag blev det longering för hela slanten!
Vi körde med snoddar idag. Funkade jätte bra tyckte jag :) Vi spände inte in någon utav dom särskillt mycket eftersom ingen utav dom e vana. Men vi spände tillräckligt för att få dom att sänka huvudet iaf.

Testade lite olika lägen av snoddarna på Atli. Först lågt, typ vid hans armbågar. Och det gick jätte bra. Travade och galopperade fint och balanserat på volt. Vi travade lite kavalettir och sedan la vi upp 3 bommar i en pyrramid som vi körde galopp över. Galoppen var lite svår och han kom inte upp såmycket som jag hade hoppats men men..
Sen höjde jag dom så snoddarna satt i lite lägre äv vanligt "hand-läge" och då blev det lite svårare. Men han fattade snabbt och gick sedan fint och sammlat.
Det som han tyckte var svårast var nog "halsförlängaren".´(man sätter snoddarna under magen på hästen och mellan frambena till bettet.) Den var konstig men efter att tag fattade han den bättre. Skrittade dock bara med den.

Stelpa tyckte jag gick super! Hon travade jätte fint och snoddarna hjälpte henne att hitta formen ordentligt också. Körde dock mycket mer försiktigre med snoddarna på henne. Men sen kunde vi spänna upp henne lite och hon gick jätte fint.
Snoddarna fick bara sitta vid armbågarna på henne men jag tror att vi ska testa halsförlängaren på henne nästa gång tror det kan bli bra då hon gärna rycker upp huvudet ibland. Och det kommer stärka hennes rygg ännu mer.
Stelpa var väldigt pigg ibörjan hon ville inte stanna överhuvudtaget och hon började att trava vid mindsta lilla viskning så jag tror dom där 16 dl:erna havre börjar funka nu ;P

Vi har flera filmer men jag har inget bra redigeringsprogram på min dator så jag är rädd att dom får vänta helt enkelt.

Ni får lite bilder från tävlingen istället ;)













Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Clara

sv: ja absolut får du göra det :D

2012-05-10 @ 20:24:43
URL: http://claraequine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0