2012-05-26 @ 08:07:59

Stelpa på 4H

Hej!
Ja jag hann tyvärr inte jogga med Jossan igår eftersom jag kom till stallet en kvart innan vi skulle lasta. Men Jossan longerade och joggade en bit, jag ska försöka ta igen det så snart som möjligt också.
I alla fall så lastade vi in grejerna i transporten, en massa hö... och sen hästen. Och ja, jag vet inte vad jag ska säga. Kan dom läsa tankar eller är det bara en slump. För Stelpa har ju börjat lite grann med det där att gå på sidan av transporten, och idag var jag beredd och skulle testa samma metod som Jossan. Då bara kliver hästen in, första när jag stannar och ska vända mig om så kollar hon bara på mig som om jag är dum och sen kliver hon...
Konstigt, konstigt men jätte skönt att hon gick in i transporten, fast det kan ha varit för att hon fick stå på vänster sida den här gången. Kanske, jag vet inte.
I alla fall så fick Stelpa hälsa lite på de andra hästarna och sen släppte vi ihop dom. Det är enklast så eftersom det är begränsat med hagar nu när alla djur går ute. Det vart lite skrik och några sparkar, men jag vet inte om de ens träffade varann. Annars så sprang de mest.
Stelpa har i alla fall lärt sig från Kraflar att man inte kan bara klampa in och bestämma. Nu flyttade hon på sig för de andra hästarna.
Men oj, oj, oj vilken trav min häst fick i hagen där. Visserligen så var det ju för att hon visade upp sig men det var så kul att se. Svansen rakt ut och världens sörsta luftiga trav, och hon bara flöt fram. Alla tjejerna som stod där sa att hon var jätte fin men jag stod nästan där och bara gapade. KAN MIN HÄST GÖRA SÅ! tänkte jag. Men det kan hon och nån gång ska hon väl få den där riktigt luftiga traven ;)
Nån gång...;)
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Alexandra

Hej, Vilken fin blogg ni har!



Sv:

Jag funderade också på att jobba på NM men vill helst kunna njuta av alla tävlingar så jag hoppade det :P



Rák kan inte få föl, eller jag vill inte riskera något då när hon skulle föla förra året inte gick så bra. Dels låg fölet fel men sen så är hon också väldigt trång, fölet fick dras ut och det var inte helt lätt. Hon var helt slut och det var precis att hon klarade sig, därför vill jag inte riskera något igen.

Vill du/ni läsa mer så hittar ni hela historien här http://barefootangel.blogg.se/2011/may/det-gick-inte-vagen.html#comment

2012-05-26 @ 11:11:33
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Clara

Sv: aha! det har jag börjat träna med svea också faktiskt! Eller vi tränar på att öka och minska volten och vara ställd hela tiden :3

2012-05-27 @ 12:22:30
URL: http://tvistirni.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0