2012-05-19 @ 12:01:49

Lååång dag...

Hej!
Ja igår så mockade, fotade och red vi. Bilderna kommer inom kort och mockningen har ju Jossan redan berättat om så tänkte ta ridningen ;)
Hann inte blogga igår eftersom jag var helt slut när jag kom hem, känner att jag har ordentlig träningsverk i armar och rygg också...
Men i alla fall så började jag med att longera Stelpa lite på banan med halsförlängare och boots. Var ett tag sen jag använde bootsen eftersom jag slutade med dom när hon blev så seg, men nu tror jag vi ska börja lite smått med dom igen. Hon var lite ofokuserad i skritten, gick fint med huvet men det tog ett tag innan hon stannade när man bad om det. Annars gick Stelpa riktigt bra på banan, inga problem att trava på volt med sänkt huvud... Hon travade på som om hon aldrig gjort annat, sen kunde vi till och med galoppera lite på volt. Med sänkt huvud!!! :D Och rätt galopp var det och allt :P
Sen tog jag av boots och inspänning och hoppade upp och så red vi ut på vägen. Tölten var okej, eller ja det var mer fart i den än vad det varit på senaste tiden men det var inte första gången hon gick såhär. Men hon hittade takten riktigt bra efter ett tag och vi kunde nästan köra lite på lösa tyglar :P Bara några meter men i alla fall ;)
Traven var helt okej den också, hon var inte så stadig som hon kan vara, det blev lätt tölt när jag tog i tyglarna. Men rakt fram så travade hon bra med någorlunda sänkt huvud.
Sen kom vi till de fruktade galoppfattningarna. Haha nej men det är ju inte alltid de fungerar om man säger så. Men det gick riktigt bra faktiskt. Fick till en riktigt bra högerfattning från skritt och allt (det är det vi ska träna), det var jätte häftigt att känna hur hela hästen bra kom in med bakdelen under sig och sen bara galopperade. Ja vet inte riktigt hur man ska säga men häftigt var det. Fick till några riktigt bra nertagningar också, de gick nästan direkt från galopp till skritt men var ändå relativt mjuka. Kanske kommer fungera det här ändå ;)
Idag rider Jossans mamma Stelpa för jag ska hjälpa till med kalas här hemma. Men bilder kommer nog ploppa upp lite grann de närmaste dagarna i alla fall ;)
Vet att jag sagt det en miljon gånger men det är dags att boka en lektion nu!
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0