2012-05-05 @ 21:45:42

Födelsedagspresenter och avmaskning...

Hej!
Ja idag så var jag ut en liten sväng till stallet efter att varit på 4H. Det var förresten rix12 träff på 4H, ett läger som jag ska åka på, det kommer bli helt awsome!
Men i alla fall, tillbaka till Stelpa. Tänkte rida ut och träna lite på vägen men det var inte riktigt rätt dag för det. När jag började rida så ville Stelpa bara vända hem, första tölten kändes det som om hon inte kunde lyfta på fötterna. Fattar inte vad det är, såhär slö och seg brukar hon inte vara och hon har ju redan fält det värsta. Inte ens då var hon såhär trött och slö. Funderar på om hon har mask...
Tog en galopp och tänkte att hon kanske bara behövde få springa lite utan att jag sitter och jobbar henne. Men någon rejsgalopp blev det då inte, hon tog i lite men bara när jag satt och tjoade på ryggen. Annars verkade hon mest tycka det var jobbigt.
Traven var väll det enda som gick någorlunda bra idag, den var fin, lite för springing ibland men ganska bra ändå. Efter halva biten så fick hon nått ryck och skulle bara galopper och lyssnade inte alls. Förstår inte är det något i munnen också?
Vände hemåt eftersom hon vart slö igen, då töltade hon bra en bit sen vart hon slö igen. Och då var det ändå hemväg. Tog en sista galopp, det vart faktiskt höger som jag bad om, men hon var inte så pigg som hon brukar vara.
Skrittade av en liten bit i skogen och ledde henne hem. I början var hon väldigt okoncentrerad men sen så gick det bättre, lyssnade fint på mig och följde efter som en liten hund.
Men jag funderar ändå över hennes slöhet. Sen i tisdags har jag tredubblat hennes havregiva utan resultat... Ska kolla på det där med avmaskningsmedel för det verkar ju onekligen som om energin inte går fram, och det kan ju vara mask. Sen är hon så smal över ryggen men i dagsläget är det svårt att träna ryggmysklerna på henne. Får kolla på det där.
Jossan då hade varit inne i stan och hittat födelsedagspresent åt mig. Jag fyller inte år förän i Juli men eftersom jag behövde den nu så fick jag den nu. Det var ett grimskaft och snoddar till manen och en kam till manen, allt i lila! Det var jätte fint, grimskaftet med guldigt spänne å allt :D Kommer lite bilder här ;)
Angående födelsedagspresenter så har jag en till på gång... nämligen en transport! Haha, så glad över det. Kommer få en helt ny, en sån jag vill ha :D Lite overkligt, men om allt går som planerat så kommer vi hämta den den 12 maj. Är en bit att åka men värt det tycker jag :D Hihi, *glad tjej*.
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0