2012-11-07 @ 16:02:06

En riktig upplevelse!

Igår var det första gången jag red Atli på en hel vecka! Jag höll på att krypa ur skinnet de sista dagarna! Haha! Jag blir verkligen, verkligen rastlös om jag inte får rida! Jösses alltså!

Men han var hur pigg som helst när vi tog in dom men han var liite, verkligen lite blöt i näsan så jag tempade honom för säkerhets skull men det var 37,6 som vanligt! Det är verkligen hans temperatur! Var ända gång jag tempat honom så har det varit 37,6!
Så det var inte fel på honom, trodde jag....

Han var pigg som satan i ridningen och otroligt känslig för hjälperna och snabb i reaktionerna samtidigt som han verkligen lyssnade på mig!
Alltså, han var helt super duper underbar!!

Och då gick det upp för mig. F*n vilken j*vla häst jag har!
Han är verkligen otroligt fin och bara 5 och ett halvt år. Det han visar nu skulle vi kunna utveckla ännu mer och det han visar nu är helt underbart!
Jag har redan fått 6or för galopp, trav och skritt. 6,5 till och med! Och inte bara en gång.
Och han är fortfarande bara 5 och ett halvt?!
Jag kan gå långt med denna häst bara jag vill. No doubt about it!
Jag har ägt denna häst i över ett år och det har inte gått upp för mig förrän nu. I alla fall inte så självklart som det var igår.
Det var en mäktig känsla kan jag säga!!

Sen så blev jag lite besviken... :(
När jag hoppade av honom så såg jag att han var snorig = förkyld.
OCH JAG ÄR SÅ OTROLIGT TAGGAD PÅ ATT RIDA?!?!?
Nej! Inte kul!

Aja det blir vila igen då för hans del. Inte mycket att göra åt.

Idag ska Julia och jag i alla fall ta tag i alla våra läder grejer och ge dom en väl behövlig smörjning!

Kram! Jossan


Kommentarer:
Postat av: rebecca

åhh härlig känsla :D

Har du ingen video du kan visa oss nyfikna läsare?

2012-11-07 @ 18:25:43
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: Rebecca

Svar på kommentar:
Rätt:D du får en länk på min blogg för att du gissade rätt!

Okej ska kolla det ikväll när jag kommer hem från jobbet!:))

( råkade skriva svaret på julias inlägg, sorry))

2012-11-08 @ 14:41:05
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0