2012-11-21 @ 22:15:44

Form!

Idag blev det ett pass på banan. Julia longerade och jag tränade :)
 
Jag började med att köra mycket mjukgörande! Mycket böja och flytta och stopp och framåt för att få honom uppmärksam och mjuk som smör!
Funkade jätte bra! Jag börjar tro att han är typ hälften dressyr ponny eller nått för allt kommer så naturligt för honom. Han bara gör, inga problem! Ibland gör han dock för fort och ibland så gör han det som han tror att han ska göra utan att lyssna på mina hjälper mer än vad han vill.
 
Traven var riktigt fin faktiskt! Han jobbade bra redan från början! Han har på senaste tiden varit lite stel i traven innan jag töltat men inte idag! Skönt. Dock har jag fortfarande jätte problem med att sitta ner i traven eftersom jag glider som smör i en het panna i min overall.. Men men jag försökte träna på att hitta balansen på annat sätt istället och det gick hyfsat men det är en metod som aldrig kommer att funka om vi ökar traven...
 
Tölten förvånade mig idag faktiskt! Eller ja, jag lägger alltid märke till att han jobbar med bakbena på en helt annan nivå nu än förut men idag var det något extra tror jag! Jag gick i form i tölten utan att tappa bakbena! Då fick jag den där upprymda kännslan igen som man på något vis strävar efter hela tiden. Det var faktiskt första gången som han verkligen, verkligen gick i form och hade bakbena med sig! I båda varven dessutom! Defenitivt svårare i höger varv men det gick!
Sen är han ju underbar just nu också för jag behöver bara använda små hjälper för att flytta rumpan på honom i tölt och vips så är baken med igen! Förut var jag tvungen att använda hela kroppen för att rubba honom i tölten så det är skönt att det ändrats!
 
Körde även galopp på volt i båda varven innan jag avslutade. Han har mycket starkare höger galopp än vänster så det gick bättre i höger men vänster är inte helt efter den heller! Men det märks att det är jobbigt!
 
Sen gjorde vi favorit grejen i slutet av rid passet som jag tänker skriva om i ett annat inlägg.
 
(som (sagt vill jag påminna om att vi inte av överens om tempot jag och Atli, när vi fottade denna dag.)
 
Jossan

Kommentarer:
Postat av: rebecca

men bilden är underbar ändå :D

Härligt att det gick så bra!!

2012-11-21 @ 22:45:45
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0