2012-11-13 @ 21:12:00

Ensam i stallet...

Idag så var Jossan på Twinight, twilight maraton och sen premiären på den nya filmen för er som undrar(på bio alltså...), så jag var ensam i stallet. Stelpa verkade pigg och glad och var bara lite snorig när jag tog in henne. Borstade och fixade med henne sen tog vi en liten barbacka skritt tur i mörkret.
Stelpa var pigg men ville vända hem hela tiden, vet inte om de är för att hon är lite sjuk eller för att hon var ensam. Hon är inget fan av att rida ut själv precis.
I alla fall, när jag kom tillbaka till stallet så hade hon lite snor i ena näsborren och då var det lite tjockare och vitt. Sen när jag började hålla på med höet så började hon hosta. Tror inte det kan vara för att jag höll på med höet för det är alldeles för öppet och för lite damm för att hon ska kunna hosta pga det. Men i alla fall så hostade hon endel då så hon fick hoppa ut i hagen med regntäcke på.
Jätte jobbigt att vara ensam i stallet, man har ingen att disskutera med. Försökte diskutera med mig själv om hur jag skulle göra med täcke och sådär men det var ju helt värdelöst. Jag kunde inte komma fram till något och sa bara emot mig själv. Får disskutera med Jossan imorron och förhoppningsvis komma fram till något då.
Här kommer lite bilder från dagen i alla fall.
Pigga sjuklingen... haha pälsen får henne att se rundare ut...
 
Hej för-ansikte!
 
Haha, min kompis i stallet idag när Jossan inte va där :P
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0