2012-11-28 @ 09:54:00

Mer voltarbete från Hippson

 Så här ska övningen se ut:

Ja, jag antar att bilden talar lite för sig själv och att jag inte behöver beskriva den mer än att du inte inte ska ut i hörnen utan nu ska du fuska lite med det.
Citat: "Den här övningen är väldigt bra för att lösgöra en lite stel och ovillig häst. Tänk bara på att hästen måste vara rejält uppvärmd innan du börjar, och på att du inte bör hålla på för länge. Det är ansträngande för hästen att gå på små volter!"
Dock tror jag att om du kör denna övning i skritt så är den perfekt som uppvärmning!

Jag tycker precis som dom skriver i övningen att man ska anpassa volternas storlek och mängd till hur stark hästen är. Om man märker att hästen inte går på ett spår eller att volterna blir hackiga så ska man göra större volter och kanske färre också. Man kan också börja med att bara göra serpentiner och sedan när man känner att hästen har slappnat av och är med dig så kan man lägga till själva volterna.

Jag tror att denna övning går bra att göra i både skritt, tölt och trav eftersom den är alldeles lagom avancerad och jobbig för att göra i alla de gångarterna.

Jossan


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0