2012-11-04 @ 11:06:40

Så olika hästar...

Igår så var jag ut till stallet med pappa och lillasyster. Vi tog in både Atli och Stelpa för Jossan är inte hemma och när vi ändå var tre så tänkte jag att då kan Atli också få följa med ut. 
Stelpa hade 38,0 när jag tog in henne, det är ju inte feber och det är mindre än i fredags så det är väll bra. Hon var mycket piggare igår också. I förrgår så stod hon bara och hängde i stallet och verkade inte orka göra någonting. Igår så tittade hon och nosade och var med överallt som vanligt. Förhoppningsvis är hon på bättringsvägen nu men hon fick gå ut med täcke igen.
 
I alla fall, vi skulle ta en liten skritt tur och lillasyster satt på Stelpa och jag på Atli. Pappa promenerade bredvid. Stelpa hade energi till 1000 och tyckte det var väldigt onödigt att bara skritta och bakom Atli ville hon inte alls gå. Hon lugnade i alla fall ner sig lite efter ett tag och vi kom tillbaka till stallet utan större problem.
Stelpa fick gå in i stallet och så red jag Atli lite på banan. Riktigt roligt att rida en annan häst för omväxlingens skull. Det är jätte roligt att rida Stelpa och utvecklas med henne men jag tycker det är himlans roligt att testa olika och nya hästar så det var riktigt roligt att få rida Atli.
Jag hade inga höga krav utan försökte bara hitta knapparna. Han var väldigt känslig för sitsen och skänklarna så fick tänka rätt mycket på det så att han inte började flytta. Men jag tyckte han skötte sig fint. Det är ju verkligen en helt annan häst än Stelpa och de är bra på så olika saker. Atli kan ju trava i sömnen och göra böja hur mycket som helst medan Stelpa knappt kan trava på våran bana alls. Så det är kul att det som brukar vara så svårt blir enkelt, man får jobba med nya saker. Men lätt var det inte, haha man får tänka till när det är nya saker att jobba med.
 
De va nog första gången jag red i Jossans sadel med lagom långa stigläder dessutom :P
 
Och snart går väll skruttis att träna som vanligt igen :)
 
Kram Julia
 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0