2012-11-05 @ 22:13:00

Sista gången

Idag var sista måndagen på 4H. Jag måste dra ner på något och få mer tid på något sätt. Eftersom skolan inte är något alternativ så blir det tyvärr 4H den här gången. Självklart så kommer jag inte sluta vara där och kanske börjar jag rida där igen någon dag när jag har mer tid men inte just nu.
 
Anledningen till att detta blir en så stor grej för mig är för att 4H och hästarna där är en väldigt stor del av mitt liv. Jag har hållt på med hästarna och hängt på Gränby 4H-gård i drygt 9 år nu. Det är mer än hälften av mitt liv som jag alltid, minst en gång i veckan har haft en riddag där. 
Hästarna som finns där har jag känt sen jag var 5 år. Jag lärde mig rida på dom. De är gamla allihopa men de finns kvar, än så länge, jag vet att det inte är alltför länge till och därför känns det kanske extra tungt att lämna dom.
Det är inte så att jag aldrig kommer se dom igen eller så och det kanske låter som om jag är jätte känslig och överdriver allt det här. Men när du har hållt på med en sak så mycket, så länge så är det inget som man bara lägger bakom sig och glömer.
 
Jag kommer aldrig glömma dom hästarna. Dom hästarna har varit så viktiga. Dom är viktiga. Dom har lärt mig så mycket, gett mig så mycket glädje och jag kommer minst sagt sakna dom.
 
Lite gamla bilder på mig, Madonna, Wixie och Pirôt.
 
 
 
 
 
 
 
Jag kommer aldrig glömma dehär hästarna, Madonna, Wixie och Pirôt. Utan dom så vet jag inte om jag skulle hålla på med hästar som jag gör idag. Jag kommer sakna dom.
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0