2012-11-24 @ 07:27:20

Skola på en lördag

Japp idag var det bara att kliva upp som vanligt. Vi har öppet hus på skolan så det är vanlig skoldag. Dock så är det helt klart värt att gå till skolan 3 timmar i dag och sen vara ledig hela måndag, väldigt bra egentligen. Och mig gör det inte så mycket, jag gillar öppet hus dagarna mer än vanliga skoldagar, det händer lite mer och det är lite roligt med allt folk. Sen har jag fortfarande överskottsenergi så det känns som om jag skulle kunna springa hur långt som helst.
 
Men nog om skolan. Igår fick Stelpa vaccin. Hon skötte sig exemplariskt, jag trodde inte ens veterinären hade stuckit henne för hon stod så lugnt och brydde sig inte alls. Duktiga flickan! 
Hon fick vila igår men blev ju ompysslad och fick köra lite trix. Iget fysiskt anstränagande men lite hjärn-gympa. Vi tränade "inkallning". Det var roligt. Först så ställde jag Stelpa någonstans, sen skulle hon stå kvar där silla medan jag gick en bit bort. Sen ropade jag på henne och så skulle hon komma. Efter ett litet tag så gick det riktigt bra. Hon kan bli så fokuserad när det finns godis så det är inte sant, då kan man få henne att göra nästan vad som helst.
Men på senaste tiden har Stelpa faktiskt känts lite ofokuserad. Det var inte alls samma sak på marken när jag började sätt igång henne. Jag var tvungen att hålla i henne mycket mer än vanligt och hon följde inte efter mig hela tiden, hon kunde bara vända och gå åt andra hållet eller fortsätta rakt fram när jag svängde. Hon vart snabbt ofokuserad om jag inte höll fast hennes uppmärksamhet hela tiden. Men nu känns det som om hon har hittat fokusen igen, vi får träna mer på det där så blir det säkert lika bra som förut igen.
 
Men nu ska jag iväg till skolan och sedan ut till stallet :D Får se vad vi hittar på, kommer nog bli något men vi tar det lite lugnt tror jag.
 
Något mer som märks än att hon är ofokuserad är hur stel hon är just nu. Kommer ta ett tag att få tillbaka henne till så vi som hon va innan. Då kunde hon ha frambenet nästan rakt fram när jag stretchade, nu går det inte alls lika långt men, men det kommer ;)
 
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: rebecca

sv:
Haha :D nej men precis, så länge han äter så borde det ju bara ok...

Ja men precis :D

2012-11-27 @ 10:10:29
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0