2012-11-20 @ 09:45:00

Söndagen

Kom just på att jag inte berättade vad jag gjorde i söndags! Och jag gjorde faktiskt något lite annorlunda med min plutt.
Jag longerade honom!
 
Det var ett tag sedan jag gjorde det nu. Jag gjorde det ju ganksa mycket när han kom hem från Ultuna och då tränade vi på att stanna och vända när jag bad om det. Stanna funkade så där och vända funkade alldeles för bra...
Det var ungefär samma sak i söndags. Fast stanna funkade ganska bra efter en stund.
 
Jag longerade med snodd eftersom jag inte orkade krångla men longeringssystemet... Julia får visa mig hur det funkar sen ;) Men snodden funkade utmärkt. Han var något seg i början av longeringen och tycke snodden var lite konstig men sen fattade han vad han skulle göra och att det var rätt kul och då blev det lite mer fart!
Han var faktiskt ortoligt duktig! Jag hade tagit fram lite bomar också som han skulle få kliva över. Han brukar aldrig lyfta på fötterna tillräckligt eller inte konsentrera sig tillräckligt för att inte slå i bommarna hela tiden. Men då gjorde han det! Han travade och skrittade över dom utan problem! Det var bara mot slutet som han vart lite trött som han flyttade på en bom.
 
Testade även galoppen på volt och det gick super så fort jag kom på vilket komando han lyssnar på för att gå upp i galopp.... Haha! Men sen funkade det.
Hande tänkt att han även där skulle få gå över en bom men såg att det var en utmaning nog med volten... ;)
 
Duktig var han iaf!
<3
Jossan

Kommentarer:
Postat av: Linda

Vad kul att det gick så bra :D!
Sv: Ja film vore såååå roligt att få se, ska bli spännande

2012-11-20 @ 19:22:23
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0