2012-11-18 @ 16:01:43

Usch...

Usch, jag hatar att vara sjuk... Nu mår jag verkligen inte bra. Eller ja nu mår jag bättre men det har inte varit någon rolig natt. Va ute hela förmiddagen igår och frös. Sen slängde jag i mig lite mat på vägen ut till stallet.
Stelpa verkade pigg. Hon har igen feber längre och verkar ha stabil temp nu. Tog ut henne på plan och lekte lite med henne för att se om hon började hosta eller så när hon sprang. Vi sprang och sprang men hon hostade eller snorade inte. Sen så blev hon rädd och kastade sig iväg och galopperade lite. När hon stannade sen så hostade hon två gånger och det kom lite, lite snor när hon frustade men hon är helt klart bättre. Så det är skönt, verkar hon inte sämre på tisdag så börjar jag nog sätta igång henne lite lugnt då.
 
Så det var väll bra att Stelpa verkade bättre men när vi kom hem så mådde jag inge vidare. Gick raka vägen till toan när jag kom hem och kräktes. Vet inte om jag är magsjuk, om jag ätit något dåligt eller om det ät stress men jobbigt var det. Sen somnade jag efter ett tag men har inte precis sovit bra inatt... Men nu mår jag bättre så jag har planerat att vara frisk på tisdag i alla fall, får se vad jag orkar imorron...
Jossan skulle kolla till Stelpa idag för det blir inget stall för mig idag.
 
Usch, nu är jag riktigt trött på all sjukdom. Önskar bara att Stelpa blir frisk igen så att jag kan få komma tillbaka till mina vanliga rutiner och att jag bli frisk så att jag kan åka till stallet regelbundet när jag ska. Det värsta är att jag har ju varit rätt stressad senaste tiden och vet inte hur jag ska kunna fixa det när jag ska vara i stallet mer och längre också. Men vem vet, kanske blir det bättre när jag får tillbaka rutinerna... hoppas det.
Känns som om alla mina inlägg nu för tiden är likadana men usch, det känns verkligen som om hela mitt liv är helt uppochner och allt bara kommer utan någon planering alls...
 
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Michaela

svar:
Åh tack så mycket! Han blev tränad i ca tre månader av en tjej, vill inte säga namnet, och när han kom tillbaka var han som en helt annan häst. När vi köpte honom var han mjuk, lyhörd, hade stora böljande rörelser och hade inga problem med gångarterna. När han kom i somras så hade han blivit passtaktig, stum, stel och tappat sin gång. Han var lång och hård och ville falla ned i trav hela tiden. Så det jag gjort nu är att fokusera på tölten och travat mindre. Nu kan han tölta rent, han är mjukare och har kommit upp i halsen. Problemet har ju blivit att han sedan tappade traven men nu är den på väg tillbaka. Nu gäller det att hitta balansen mellan att tölten utvecklas medan traven blir starkare och inte influerar på tölten! :)

Åh, han ser väldigt trevlig ut! :)

2012-11-18 @ 16:45:57
URL: http://michaelabang.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0