2012-10-31 @ 09:59:00

Är det bara jag?

Som när jag ser sånna här filmer sitter med tankarna:
"ajaj, stackars häst", "dra inte hästen i munnen!", "usch, hästen måste fått jätte ont". 
 
 
Visst ser man och tänker lite på ryttaren som flyger som en vante eller hamnar under hästen men jag tror att jag tänker mycker mer på hästens ben, om den blir dragen i munnen eller varför den beter sig som den gör. Jag kollar på vad som gick fel och varför det blev som det blev, inte hur ont ryttaren verkar få.
Detta kanske låter helt sjukt för vissa och andra kanske känner igen sig men det här är mina tankar i alla fall.
Hur tänker ni när ni ser sånna här filmer? 
 
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Linda

Sv: Kolla bara översta filmen men det ända jag gjorde var att skratta, det ser lite lustigt ut, folk som tappar lite kontroll haha, att det sedan blir lite ryckigt i munnen tror jag inte skadar hästen så hemskt, de tål mycket och ibland så rycker man till vid reflexer om man tappar balans o.s.v vilket många verkar göra i filmen. Om man sedan skulle sitta och rida på det viset "utanför" filmen är det ju en annan sak.

2012-10-31 @ 16:33:23
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0