2012-10-16 @ 20:15:06

Berg-och-dal-bane-dag!

Hej!
 
Ja min dag humörmässigt har varit en berg-och-dal-bana... Skolan började helt okej, med svenska och gympa. Jag skrev en jätte sorlig dikt på svenskan och gympan va inte den roligaste men helt okej. Sen träslöjd, jobbigt och lätt på samma gång så det gick ju också rätt bra. Sen skulle jag stå i vårat elevcafe på rasten och då va de ju bara allmänt kaos till en början för det fanns inga lärare som kunde låsa upp. Förlåt alla lärare, men ni har en otrolig förmåga att komma bort när man behöver er...
Sen hade vi engelska och där håller vi på och spelar teater och fy f*n vad kul jag tycker det. Haha, vart lite ledsen när lektionen tog slut. Sist var det hemkunskap och där hade vi praktiskt prov, det gick nog okej men inget att skryta med.
 
Till slut så var skolan slut i alla fall och jag skulle till stallet. Jossan kunde inte komma för hon var tvungen att göra en grej med skolan. Ni kanske får ett inlägg om vad som händer på hennes skola just nu, men hon har mer koll än jag så hon får berätta.
I alla fall, jag hade ingen lust att åka till stallet för jag var trött, vi hade bråttom och vädret ville jag inte ens tänka på. Kommer till stallet och ser att jag har inte mycket tid så jag tänkte longera. Men så blev det inte för våran ridbana var upptagen av dom som håller på och bygger på stallet.
Jahapp tänkte jag, tar väll en lite barbacka tur då så att Stelpa får röra lite på sig i alla fall.
 
Hoppade upp och hästen bara lyfte upp humöret igen. Haha helt otroligt hur man bara kan glömma allt dåligt under dagen när hästen går bra. I början kändes hon lite spänd och övertaggad men jobbade henne en stund på vändplan och sen bara gick det.
Alla gångarter bara flöt på, tölt i alla tempon och fin form, trav på VOLT I FORM, och båda galopperna höger också :D Ahhh hon var så underbar, och att jag inte hade någon sadel gjorde inget. Hon är så mjuk i gångarterna den där hästen samtidigt som man verkligen känner hur hon jobbar, speciellt när man rider barbacka. Och traven var ju det mest underbara, trodde inte det skulle gå eftersom jag var tvungen att sitta ner men jodå. Idag imponerade hon verkligen på mig! Vet inte om det var för att jag red barbacka eller om hon hade en bra dag men bra gick det.
Haha ja och då var alla problem lösta och jag skulle typ kunna flyga. Hela dan räddad och det blir en rätt bra kväll ändå ;)
 
Bild från i helgen.
 
Japp de va min dag, hur har er varit?
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0