2012-10-11 @ 08:07:24

BRA!

Sorry för lite dålig uppdatering... men nu ska jag inte komma med massa ursäkter utan tänkte berätta hur det nu gick i tisdags då ;)
 
Vi red lite på banan och på vägen och "jobbade" hästarna. Jossan sa att när hon ridit Stelpa så hade det vart svårt att få henne att gå i form o skritten. Och ja, det är verkligen en häst där man måste hitta knapparna och det tar en himla tid. Jag tycker inte det är svårt att skritta Stelpa i form nu men jag vet att det inte alltid varit så. Men som sagt det tar en himla tid men när det väl släpper så släpper det ordentligt och då bara fungerar det... Svårt att förklara men så är det i alla fall.
 
Jobbade mest tölt och trav och Stelpa kändes lagom pigg och skötte sig bra. Jag har verkligen börjat tänka på vart på vägen det finns höger kurvor nu och när jag fattar galopp i dom så blir det högergalopp nästan varje gång ;) Jätte roligt, jag hoppas att det här ska stärka högergaloppen så att hon kan ta den på rakt spår sen.
 
Så det gick ju bra, inget som gick super mycket över förväntningarna men inte så att man kan klaga för allt gick ju bra. Svårt att skriva något roligt om sånahär dagar för det gick ju bara bra, inte så bara men det är liksom inte så mycket mer att säga. 
Haha nu vart det lite rörigt så avslutar här ;)
Bilderna från denhär fotograferingen kommer nog någon gång de också, men ingen av oss har jätte mycket tid över så ni får ha lite tålamod ;)
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0