2012-10-31 @ 23:59:46

Förkyld Stelpa??

Idag var det minnsann strålande sol för idag skulle vi bara ta det lugnt och inte rida långritt som igår när det regnade konstant...
 
I alla fall så hade jag tänkt köra lite mjukgörande på banan med Stelpa idag för hon har varit rätt stel nu när jag ridit henne. Inte så konstigt eftersom hon har haft vila men jag vill ha tillbaka den mjuka, fina Stelpa igen så tänkte jobba igenom henne ordentligt. Och såhär stel som hon är nu har hon inte varit på länge men jag skulle bara ta det lite lugnt i skritt för igår när vi kom tillbaka så var hon väldigt snorig.
Men Stelpa hade inte tänkt ta det lugnt. Hon skrittade runt som en toke på banan och tillslut gick jag ut en bit på vägen för att hon skulle lugna ner sig. Efter ett tag så blev hon lugnt och vi gick tillbaka till banan men då hade hon hostat lite så krävde inget av henne. Böjde lite och sen gick vi in i stallet och tränade lite trick. Stelpa skötte sig bra men var aningen trögtänkt idag för att vara Stelpa.
Aja man kan inte vara på topp hela tiden och är hon lite sjuk så kan man ju förstå det. Nu får hon ta det lugnt i en vecka, alltså blir det ingen lektion, och så får vi se hur hon mår då. Torsdag blir vila och så får vi se på fredag.
Här kommer lite bilder från dagen:
Kommer fler bilder imorron också ;)
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0