2012-10-14 @ 10:32:18

Fotat, fotat, fotat...

Ja, som sagt så har vi massa bilder att visa men tänkte berätta lite i text-form också vad vi gjort och hur det gick.
Jo, i fredags så började Jossan att rida och jag fotade henne. Sen var det jag och Stelpa som skulle fotas och ja, det blev ju rätt mörka bilder... Men Stelpa gick fint, hon var mjuk och det fungerade bra att rida själv. Hon ville inte vända hemmåt eller stannade som hon kan göra ibland när man rider själv. Så jag var nöjd med henne.
Sen sov jag hos Jossan för vi skulle va i stallet 10 och lasta hö. Rätt stort hö-lass som kom, nästan lika stort och högt som stallet...
Och när vi var klara med höet så var det dags att rida. Den här gången var det ljust och vi hade rätt inställning på kameran så bilderna blev mycket bättre. Sen ser det ut på bilderna som om Stelpa går bättre också, kanske för att det blev fler bilder men, men. I början av passet var hon väldigt stel, hon tog stöd i fel tygel, ville inte ställa sig åt vänster och hade svårt med formen i tölten. Vi red mycket volter och serpentiner i tölt då ganska länge och det släppte sakta. Tillslut bestämde jag mig för att nu måste vi gå ut på vägen om vi vill ha några bilder för annars kommer inte Stelpa orka.
Och konstigt nog så gick hon bättre ute på vägen. Där kunde jag ju inte jobba bort stelheten lika lätt men hon gick bättre där än på banan. Hon var lite piggare igår också och som sagt så blev det en del fina bilder.
Sen fotade jag Jossan och där blev det en hel drös fina bilder, och inte för att jag är någon stjärnfotograf för det kan jag ju inte säga men det gick himlans bra för dom och det är ett riktigt häftigt ekipage det där ;)
 
Här är två bilder från när Jossans brorsa fotade.
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0