2012-10-03 @ 09:59:57

Han gick som en prins igår!

Inte som även kung för bättre tror jag nog att han kan, men en prins gick han allt som!
Jag red ju själv igår för att Julia var på lektion hos Peter (och kom hem jätte nöjd! Super!!) så jag tog en sväng till Fjällnora fram och tillbaka och ibörjan var jag bered att vända och gå hem igen...
Han Var seg som jag vet inte vad?! Jag fick driva som en tog ändå kom vi inte till et snabbare tempo en kort trav med galopp inslag... Blääää....
Sen helt plötsligt så bara släppte det och han fick en suuper trav som var hur stabil som helst utan någon takt miss eller galopp fattningar! Och den skumpa så mycket att jag inte ens kunde sitta i den och jag lovar att det var banne mig ingen släng trav heller! Dessutom hade jag absolut ingenting i handen! Skit häftig var han!
 
Sen tog vi lite tölt och då fick jag bekräftelse på att det var bara framåt han ville nu! Men vi körde ett kort tempo som gick jätte bra!
Jag vet inte om jag sagt det förut men han kan bli typ skänkeldöv i tölten men det var han inte idag! Han lyssna as bra och det var inga som helst problem att flytta rumpan och få med baken och verkligen Arbeta! Även här rörde han sig super mycket i ryggen! Men det fanns en tendens till travtaktigt ibland.
 
sen körde vi lite mer wow trav och sen lite galopp som inte gick så bra idag. Han tänkte aldeles för mycket bakåt i galoppen. Han lyfter sig mycket uppåt men nja... Det Inter inte riktigt bra...
 
så vände vi och tog tölt på hem vägen! Och fyy satan! Rent ut sagt! Han var helt underbar!! Nu var alla andra takter som han brukar blanda in som bort blåsta och det ända som fans kvar var tölt!! Han var smidig som en katt men hade explosiviteten som hos en kanon! As häftigt!
 
en när vi skulle skritta av så såg jag hur musklerna bara skakade på den stackarn! Såå jag hoppa av och gick hem med han. 
 
Han var sååå super duktig igår min älskling!!
 
 
Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Kikki

Vilken läcker ridtur du måste ha haft!!

Svar: Ja det var helt underbart men han han slog världsrekord idag! Han toppade till och med gårdagen idag :D Tack Kikki att du sålde denna underbara häst till just mig! Jag kommer att vara evigt tacksam för det!!
Jossan

2012-10-03 @ 21:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0