2012-10-18 @ 20:48:47

Kanske dags för en förklaring.

Ja det häst ju varit riktigt dålig uppdatering från min sida men just nu är det Inge roligt.
 
Anledning 1: Jag har en bok som ska läsas ut (ca 550 s, jag är på sidan 100..,), 2 uppsatser (en ska vara mer än 4 sidor....)och en labbrapport att skriva... och allt ska vara inne på tisdag.....
Kan jag inte bara få börja jobba?!?
 
Anledning 2: jag går spå världens underbaraste skola, med världens underbaraste lokaler och nu är det bestämt att vi ska få flytta till Uppsalas sunkigaste skola..... Den ska visserligen renoveras men endå. Våran skola är unik! Det känns inte ens som att vara i en skola och stämningen är där efter!
Nej det känns riktigt pissigt att vi ska behöva flytta till Upplands sämsta skola från att ha gått på Upplands bästa Media skola....
Men det har varit mycket protester och möten osv som jag, som klassrepresentant, har behövt gå på. Och kanske blir det fler endå.
Dessutom tycker jag (och många fler) att det beslut som har tagits har varit väldigt förhastat och väldigt dolt. Det har inte varit någon öppen utredning precis... Inte ens vissa av partierna i ledningen tycker att dom har fått delta. 
Jag måste säga att jag känner mig otroligt krängt av folkpartiet som sitter som högsta huvud i våran kommun. Dom kan bara glöma sina röster från mer än 500 väljare i framtiden!!
 
Men ja. om min vill veta mer så finns allt på nätet typ.
 
Men min uppdatering kommer nog inte bli så mycket bättre heller för jag ska rå plugga hela helgen. Men på lovet då kommer jag vara mer aktiv och komma tillbaka med nya tag :) 
Bryt ihop och kom igen.
 
 
Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Linda

Usch då det lät ju inte alls roligt hörru :(
Vet du vad jag har att läsa, just nu 30 böcker på en månad varav 14 uppgifter. Ibland får vi uppgift att läsa en bok på 250 sidor på en- två dagar och diskutera kring denna i grupp. Ja.. skolan är hård men gud vad jag hade det bra på gymnasiumet! Inser man nu hehe

2012-10-18 @ 21:19:15
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Haha, och jag som saknar skolan! ;)

sv; Nej, jag vill inte riktigt ha snö än...! Den är ju försvunnen nu igen, och jag hoppas den hålls borta minst en månad till! Blir ju så mycket här uppe att det blir jobbigt att gå/göra olika saker. Men skulle gärna få frysa på, för all lera är jobbig!

2012-10-18 @ 22:53:55
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Linda

Sv: Haha du behöver ju inte vänta dig något om du inte ska plugga vidare ;)

2012-10-19 @ 10:05:34
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Linda

Sv: Jahaaa vad spännande, ja det kanske kräver några år på skolan?

2012-10-19 @ 11:56:03
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0