2012-10-11 @ 13:52:00

Måste ta bilder igen!

Ja,ska vi börja ifrån i tisdags?
 
Tisdag: Tölten var som vanligt (nu mera) taktren och fin. Har tappat formen lite i den nu men skit samma han går som en gud (när det gäller formen) i alla de andra gångarterna nu mera. Så det blir nog inget större problem att plocka ner nosen när han är tillräckligt stark för det.
Dock märks det att traven har tagit lite stryk av tölt framgångarna. Om man samlar honom för mycket i traven så slår han över till tölt. Om man gör en ordentlig förhållning så blir det tölt och om det går för fort blir det galopp... Ja.. Det är lite krångligt med den just nu. Men jag tränade trav på banan ganska länge i början av det här passet och det gick bra. Lite hopp då och då men, bra.
Sen töltade vi och det gick bra och sen testade jag galopp på ca 6 m volt och det gick riktigt bra! Han har inte riktigt klarat det förut men då gick det super! Lungt sansat och han orkade bära runt sig själv på volten!
Så gick vi ut på vägen och där gick det väl bra. Har inge att tillägga.
 
Igår: Red jag själv, fram och tillbaka till fjällnora. Det gick bra. Traven var bättre idag. Tölten var bra men galoppen var WOW! Stort pluss för den alltså! Lite mer go hade jag nog velat haft men han vart helt slut för att han tog i så mycket så jag var nöjd ändå. :)
 
Jag vet inte vad som har hänt med min häst!? Helt plöttsligt så tar han i av alla krafter han bara har i alla gångrter och vill verkligen arbeta, hela tiden! Han är bara för underbar just nu! Tölten är lite från dag till dag. Ibland funkar kort tempo bättre och ibland funkar fortare tempo bättre. Men det struntar vi i! Vi kör det tempot som funkar och tränar bara kortare streckor på det tempot som är svårt.
Dock orkar han inte tölta lika långt som han gjorde förut eftersom han tar i så mycket mer uppåt med frambena och inåt med bakbena. Hela han arbetar alltså annorlunda!
 
Och sen måste jag byta järn på sadeln igen till den bredare igen... ;) Det går fort här!
 
Bilder från våran första tävling då vi visade alla gångarter som vi bara kunde på 50 m! ;) Men roligt hade vi!
Och en bild på Tessan och kvistur också för jag tycker den är så jäkla häftig!
 
Kram! Jossan
 

Kommentarer:
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Mittenbilden såg ju bara för härlig ut! Supermysig :D Och jag ser framemot bilderna, haha ;)

2012-10-11 @ 17:50:03
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Tessan

Men vad gullig du är!! :D
Den är fin, förutom att han går (jag ställer honom) svinmycket åt höger :D

2012-10-12 @ 13:14:21
URL: http://thereseflodin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0