2012-11-08 @ 15:10:00

Rida i sadel utan sadelgjord - OK! Utan sadel? Aldrig!!

Haha. Hur tänker hon nu undrar säker ni? Men så är det häldre sadel utan sadelgjord än utan sadel.
 
Ibörjan avmin tid med Atli så ville jag inte späna sadelgjorden så hårt. Eller ja.. Jag trodde att jag hade spänt den tillräckligt men han var duktigare på att spänna ut magen än vad jag trodde... Så efter ett tag när jag suttit upp och ridit en stund så slutade han ju späna ut magen och dessutom så drog han in magen lite extra eftersom han arbetade med magmusklerna. Då hängde alltid sadelgjorden 3 cm under magen på honom helt löst... Och så kunde jag sitta och rida ett helt ridpass utan att märka någonting!
Nu spänner jag ju den mer men jag red med den så i säkert 1- 2 månader utan att ha spänt den tillräckligt.
 
Desutom så kan jag hoppa upp i sadeln helt vanligt utan att ha någon sadelgjord alls och jag rubbar inte sadeln. Det är lite häftigt! Eller jag kunde iaf. Jag har aldrig vågat göra det i min sadel. (det var en kille som övertalade mig att göra det i hans sadel en gång)
 
Så att rida i princip utan sadelgjord är inget problem ;) Dock skulle jag aldrig få för mig att ta av den...
 
Men att rida barbacka! Usch! Det är hur läskigt och äckligt som helst!!!
 
Jag har bara gjort det en gång på Atli och ja.. Det kanske ni kan gissa hur det gick.... ;)
 
Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Linda

En välanpassad sadel ska man kunna hoppa upp i utan jord :)

2012-11-08 @ 16:27:17
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: rebecca

åhh vad fina ni var/är!!

Jag antar att du menar denna video http://www.youtube.com/watch?v=9J0ab4E1JPU

Börja filma mer, det är sååå mycket roligare än bara bilder :D

2012-11-08 @ 18:04:50
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0