2012-10-06 @ 00:49:40

Snart blir det vinter!

För mig och Stelpa så gick det i alla fall bra idag. Alla gångarter, men speceillt traven, var väldigt taktrena. Och "testade" två nya grejer idag. Gjorde lite tempoväxlingar i tölt på riktigt och hon galopperade i form. Inte så att jag inte gjort det förut men idag så fungerade verkligen båda de här sakerna som annars bara gått någon gång ibland något litet steg.
Haha jag skrattade lite i galoppen. Stelpa släppte jätte fint och galopperade i rätt låg from och verkade inse att de va rätt skönt att gå så, och så helt plötsligt var det som om hon fick ett femte ben och tappade takten helt. Haha, snuttan är inte så van att galoppera i form :P
Som sagt så var traven rätt taktsäker idag, lite form blev det i den också. Och tölten var ja som den varit de senaste två ridpassen, bra och hon släppte fint. Och tempoväxlingar kunde jag som sagt göra, fast på slutet så blev de sämre och hon orkade inte öka så mycket. Men ändå nöjd med henne för det gick ju bra idag.
 
Och så dagens nyheter för alla er som vill höra: 
Har kanske glömt att säga det men Stelpa råkade trampa på sig själv förra gången jag red så hon har ett sår precis ovanför hoven på ena frambenet. Nu har det torkat men jag hoppas att det inte blir infekterat.
Vi får se hur det blir med tävlingen, kanske kommer med kanske inte...
Juste, sista nyheten, nu blir det vinter! Det var askallt idag och när vi gick ut och tog av täckena så var det forst överallt i gräset...
Vänta kom på en nyhet till, min mobil som jag väntat på jätte länge (känns det som) har äntligen kommit nu, X antal veckor försenad men nu har jag den ;P
 
Men nu ska jag nog gå och lägga mig då jag är så trött att jag ser dubbelt, fast det är väldigt lokande att kolla klart på Revenge (missade de i torsdags för då var jag nån annanstan :P) så kanske gör det först. 
Jag har aldrig sett Stelpa tölta i den där låga formen som hon har fått tillbaka nu men jag hoppas att jag får göra det någon gång för jag kan verkligen inte föreställa mig hur det ser ut...
 
Aja, godnatt och kram från mig också!
Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0