2012-10-20 @ 00:27:29

Uppdatering!

Det vart ett spring-pass idag med Stelpa. Hon var helt övertaggad och kunde typ inte skritta normalt i början. Alla gångarterna gick bra men hon var som sagt lite överpigg. Fast det högre tempot i tölten gick bättre än vanligt. Det brukar vara ganska mycket takt missar och missar var det idag också men inte lika många som de brukar vara.
 
Kommer inte på något att skriva om så kan ju säga vad vi gjorde i onsdags också. Vi va lite osäkra på om Atli var helt frisk så det blev jag som red ensam på banan. Jag tränade i alla fall tölt. Ett riktigt tölt-pass blev det. Tränade på att byta varv och hand i tölten, gå på volt, formen och tempoväxlingar och måste säga att allt gick faktiskt riktigt bra efter ett tag. Hon var väldigt mjuk och fin och bytte hand fint och tempoväxlingarna blev riktigt fina och rena. Så det var en nöjd Julia. 
Angående Atli så var det en eventuell förkylning och man kan väll säga att vi inte riktigt bestämt oss än för om han är sjuk men jag tror att jag lämnar det där till Jossan också.
 
Sen så är det dags att ta med sig klippmaskinen ut till stallet igen. Pälsen där vi rakat hästarna har typ vuxit ut lika långt som resten av pälsen och de börjar tycka det är för varmt igen så det blir mer klippning nu.
 
Annars så har jag kommit på att det är väldigt skönt att sitta i höet och prata. I stallet så pratar, i alla fall jag, ut alla mina tankar och jag tror det är väldigt bra. Satt och pratade med Jossan idag jag vet inte hur länge men va alldeles torr i munnen när vi släppte ut hästarna. Haha, sen har ju jag och Jossan förmågan att kunna prata rätt länge... ;)
            Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Emelie

Gud vilken fin häst du har! Så fint när dom är brun/vita eller svart/vita :)

2012-10-20 @ 10:46:20
URL: http://www.lillaemmpa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0