2012-09-11 @ 21:50:53

Ändrade planer!

Ja Jossan skulle på teater idag så hon kunde inte rida idag. Så vi fick göra om planeringen både en och två gånger. Först tänkte jag rida själv idag och Jossan klippa Atli imorgon och sen skulle vi rida tillsammans på torsdag och så skulle jag klippa Stelpa på fredag.
Men efter dagens ridpass så kan jag nog inte rida Stelpa förän hon är klippt... + att jag kom på att jag har en annan grej på tordag som jag måste göra.
 
Men i alla fall nu ser planeringen ut som så att Stelpa helt enkelt får vila fram tills på fredag då jag kan klippa henne och kanske rida lite. Sen ska hon transporteras till 4H för att gå ponnyridning under helgen ;)
Tror inte hon dör av lite vila heller för ingen av oss har någon jätte motivation just nu.
 
Så till dagens ridpass då. Tänkte ta en lite kortare runda som Peter föreslagit och rida intensivit. Stelpa var lite svettig redan när hon kom in från hagen så jag tänkte att jag tar det rätt lugnt då. Stelpa skötte sig bra i början. Växlade mellan gångarterna fint och hade väldigt bra takt i tölten trots att jag inte värmt upp med något böja eller så. Det hade inte fungerat kände jag på en gång. Dock var formen som bortblåst, det kan ju vara för att jag bara gick rakt ut och red rakt fram. Men det fick va så så länge hon gick fram tänkte jag.
Sen skrittade vi en liten bit och så skulle vi tölta igen. Då sa fröken NEJ! Stannade och ville inte gå alls när matte tryckte med skänklarna. Jag petade lite med spöt och Stelpa svarade med att sparka bakut. Efter att ha stått där och bråkat en liten stund så gick hon i alla fall fram, grispass var det men det var bara att berömma i alla fall. Sen hittade hon takten också och då va det ännu mer beröm och sen över till trav.
 
När jag vände så såg jag att Stelpa var ganska svettig så tänkte inte ta någon mer galopp på hemvägen. Men Stelpa visste också att det var hemväg. Hon blev ett litet krutpaket och var överkänslig för skänklarna. Töltade en bit och det gick bra men Stelpa låg på. Så hon fick ta en galopp och oj vad glad hon blev. Hon drog järnet med öronen rakt fram. Haha, jag bara skrattade och lät henne springa. Hon kan när hon vill minsann. Hoppade av och gick sista biten hem och så att hon var helt genomsvettig. Så nu tycket hon nog att det är ganska varmt med all päls ;) Men klippning blir som sagt på fredag. Idag fick hon bara hovarna smorda och en ordentlig genomborstning ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0