2012-09-15 @ 20:18:44

Dagens

Jag har verkligen tagit det lugnt idag :) jätte skönt fast jag va ute i stallet och red också såklart!

Tog ett pass på banan och efter klippning och jag tror även att fodret börjat bli i lagom mängd nu för han var lite piggare idag än vad han varit innan! Det är väldigt positivt!
Jag tyckte att tölten gick hyfsat iaf. Han blev lite tre-taktig ibland men jag tyckte att det gick bra men jag vet inte...
Fick iaf en riktigt snygg trav tror ja när jag hade gått ut på vägen. Galoppen kändes lite markbunden och tråkig vilket inte var så kul. Fick till en riktigt fin tölt i mellan tempo en gång! Den kändes riktigt bra och då kunde jag iaf garantera att jag hade med mig baken ordentligt!

Lektionen på onsdag kommer verkligen komma lägligt. Jag känner att jag är lite osäker på det jag håller på med just nu.

Imorgon ska våran granne få testa Atli! Blir roligt och se hur hon klarar av det. Hon har bara ridit storhäst tidigare ;)

Bilden här nedan är då tagen idag och som det ser ut nu så får han:
1,5-2 kg hö
6 dl havre
4 dl krafft grund
0,75 dl mineraler
Och sen b-vitaminer

Jag måste säga att jag tycker att det är rätt mycket för att han bara ska se ut sådär! Min gamla häst klarade sig på 2 dl havre och b-vitamin under denna period! Och då blev han ändå tjock!

Ger ni era hästar kraft?

Kram! Jossan

Bilden:


Kommentarer:
Postat av: Linda

Hur har ni valt att ge de fodret :)?

Fifa får typ 0,5 kg lusern, ca 4 dl sojamjöl (mäter inte riktigt) halv liter havre (nästan) några dl kraft groov 90 mer som godis, sedan har de saltsten och mineralbalja i hagen, de får hö tre gånger om dagen.

2012-09-16 @ 11:40:33
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0