2012-09-10 @ 21:14:49

Denna vecka, vecka 37...

Måndag: Stelpa vilar och jag åker till 4H.
Tisdag: Rida ut en liten tur och jobba frammåt.
Onsdag: Klippa hästarna så vi får se om vi hinner så mycket mer än det.
Torsdag: Stelpa får nog vila igen och jag ska väll försöka plugga lite.
Fredag: Ut till stallet och rida eller något en kortis. Sen ska Stelpa in i transporten och transporteras till 4H.
Lördag: Ponnyridning på 4H.
Söndag: Ponnyridning på 4H, får se om jag kanske rider en liten stund på banan där också ;)
 
Det är min vecka, inte så mycket ridning just nu men Stelpa ska ju ändå ta det lugnt så det blir nog bra. Vi kommer försöka raka hästarna nu i veckan eftersom de har blivit väldigt lurviga och man gärna vill raka dom innan det är massa minusgrader ute. Såhär hade vi nog tänkt klippa dom ;)
Haha, ja jätte fint :P Förra året klippte vi bara det gröna området men nu ska vi nog klippa som det blåa, och det gröna också såklart ;) Ungefär så...
Anledningen till att vi klipper dom är helt enkelt att det blir för varmt för de annars, de blir svettiga bara av att stå i hagen. Och för att man ska kunna jobba de ordentligt utan att de svettas ihjäl så rakar vi dom ;)
Haha oj vad jag blandar ord, men jag menar samma sak med raka och klippa ;P
Klipper ni era hästar? I så fall hur och varför? :)

Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0