2012-09-21 @ 23:09:19

Hästvärlden och mode...

Alla bilder är lånade från google!
 
Det är otroligt vad de påverkar varann. I stallet blir det mer och mer jeansridbyxor som ser ut nästan som dom man har i skolan. Utanför stallet så är det tajta byxor och höga stövlar, precis som i stallet.
 
Visst beror det helt på vilken stli man har, men vissa "vanliga" kläder ser ju verkligen ut som ridkläder och mycket ridkläder försöker man ju få att se ut som "vanliga" kläder.
 
T.ex. de här skorna. Ett par vanliga Convers och så ett par Jacson ridskor, inte så stor skillnad ju...
Inte bara dessa skor utan även stövlar och andra lågskor, ser ut som ridstövlar och jodpush.
 

 
Sen så känns det lite som om man försöker "byta plats" på de olika modena. 
Här är ett par jeans ridbyxor där det nästan inte syns att det är ridbyxor, och sen ett par byxor från HM som är inspirerade av ridbyxor... you don't say!
 
Sen är det tydligen snyggt att sätta ett litet bett på skorna, har sett det flera gånger och här är ett exempel. Bett är ju annars det man har i munnen på hästen när man rider.
 
Men när jag såg dehär skorna så skrattade jag faktiskt. De är inte gjorda för att se ut som ridstövlar, utan mer för att se ut som typ ett par häst ben... Med hästskor och allt, jämför man med denhär bilden så har de ju till och med tagit med broddarna.
 
Jag tycker väll inte att det är något fel med detta. Det är inget jag stör mig på så för gillar man kläderna så är man ju inte tvungen att köpa dom och det finns ju som sagt fler stliar. Men jag upplever att det är många som inte gillar hästar och tycker det luktar äckligt i stall och ridkläder i skolan finns inte på kartan. Men sen kan de komma med ett par "ridbyxor" från HM och tycka att de är jätte snygga. En sån sak förstår jag inte riktigt. Och om någon sa till mig att mina ben ser ut som bakbenen på en häst så skulle jag inte ta det som en komplimang. Men tydligen så finns det folk som vill ha skor som liknar hästben.
 
Annars tycker jag att detta kan vara ganska roligt att kolla på och jämföra, även om jag inte är ett jätte fan av varken jeansridbyxor eller skor med bett på...
Jag vet inte om det är just för att jag rider, men jag försöker ju skilja i alla fall endel på min ridklädsstil och "vanliga" klädstil. Om jag skulle gå till skolan eller på stan med ett par jodpurs så skulle det nog kännas konstigt, samma sak med att ha ett par HM byxor i stallet.
 
Vad tycker, tror och tänker ni om detta?
 
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Linda

Hahah men herregud, de där hästskorna, alltså åt folk, såg lite sjukt ut, haha fränt men inget jag skulle ha på mig.

2012-09-22 @ 21:15:27
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0