2012-09-29 @ 23:24:00

Wiihoo!!

Idag gick det Bra!

Vi började på banan både jag och Julia. Vi värmde upp ganska länge och jag körde igenom Atli ordentligt vilket jag tror även Julia gjorde.
Alti vär väldigt fin i uppvärmningen! Han var suuper känsligt och jag hade inget i handen och kunde i princip bara styra honom med säte och skänkel som jag knappt heller behövde använda särskillt mycket för han lyssnade snabbt som attan och var otroligt finkänslig. (Om man kan säga så.)
Sen tog vi tölt och där raserade typ allt...Nej, men det gick inge vidare i början...  Sen lossnade han lite och det gick faktiskt bättre i höger varv än i vänster varv med tölten. (det var tvärtom innan han blev sjuk) Så han bar sig rätt fint och jag tyckte (för jag vet inte) att han hade med sig bakdena mer än vad han brukar.
Sen körde jag lite arbetstrav på volt där emellan, som gick bra. Men han har börjat rolla hämskt mycket i korta tölten vilket jag inte gillar alls... Han har liksom förstått att han kan komma undan lite om han börjar springa för fort/rolla. Och jag vet inte vart han har fått det ifrån för jag har aldrig fattat galopp från tölt (medvetet).
 
Men men, sen gick vi ut på vägen, jag och Julia, och körde lite där med. Jag började med traven och ökade på den lite men han orkar inte riktigt det. Eller bara en stund iaf, sen blir det galopp takt. Julia hade kört galopp hon, så hon låg lite före mig och vände då innan jag gjorde det och körde galopp hemmåt också.
När väl Atli och jag vände så fick han spunk! Haha, men inte mig emot han töltar oftast bättre när hon ligger och "stressar" honom bredvid eller om hon drar före. Och det var ju tölta jag ville göra så jag samlar honom men tölten går inge vidare, det går för fort och det är travtaktigt.
Trodde jag ända tills han typ tog långsam "pass" (inte grisepass det var ingen blandning av tölt och pass, det var pass som gick väldigt långsamt) då rörstod jag att det antagligen var grisepass som han visat innan. Jaha? Jag som trodde jag hade en fyrgångare...? Haha!
 
Sen efter det så gick det att tölta! Bara fort i och för sig men ändå! Det var ren tölt! Fick till samma tölt på tre gånger vilket också var roligt :) Dock fick jag typ ingen kort tölt alls på vägen.. Det var inte bra..
 
Han visade en Suuuuper snygg trav också! Helt underbar var den! Han sprang bara inte, han verklige lyfte sig och fick ett härligt sväv och spänst i steget! Och det gick inte snabbare än mellan trav! Den traven hade nog kunna gett oss mycket poäng på banan! Sen fullkomligt drog han i galopp! Julia kom bakom i galopp och Atli gick från full koncentration i trav till att slänga upp huvet och typ snybbla på sina egna ben och sen komma i galopp men svansen i vädret... ;)
 
Sen tölta vi lite till och sen tog jag en galopp som bara var mumma!!! Såååå jäkla fin var den! Bärig och på rumpan och han verkligen lyfte sig uppåt och sköt sedan ifrån så han fick ett underbart sväv! Det gick kanske liiite för fort men... I DON'T care!!
 
.....Ni tycker inte att jag ska börja skriva kortare texter eller..?
Haha! Ja... Jag i ett nötskal...
 
Dom här sötnosarna har inget med inlägget att göra men ni har ju sett precis alla bilder jag har på Atli så...
 
Kram! Jossan (som är väldigt trött!)

Kommentarer:
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Haha, jag brukar också dra ut mina texter rätt mycket *vissel* Men vad kul att det går så bra för er, vore kul att se lite bilder snart igen :)

De där fyrgångarna kan ju överraska en ibland med lite pass, man bara jahap, dags att tänka om? haha

2012-09-30 @ 00:11:28
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Emma Gustafsson

Har en fyrgångare i stallet som också visar grisepass, 6 år. Helt normalt :)

2012-09-30 @ 08:18:43
URL: http://Freyfaxi.blogg.se
Postat av: Kikki

Härligt att läs om er och se alla fina bilder. Där kan jag inte få nog av era hästar!

Svar: Tack Kikki! :D
Jossan

2012-09-30 @ 09:28:06
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

sv; Visst är det underbart när man hittar de hästarna!

Va kul det blir bilder så snabbt då, som på beställning ;)
Haha, säkert därför jag inte har så många läsare, för långa tråkiga texter x)

2012-09-30 @ 11:55:52
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0