2013-02-20 @ 23:19:13

Dagen

Ja nu ligger jag i sängen hos mormor och morfar och är rätt trött och typ hjärndöd eftersom jag lyssnat konstant på musik i 6 timmar! Det är inte roligt i längden... Tur att man har en lååång lista med låtar på spotify så man slapp lyssna på samma mer än 2 ggr.

Men hur som helst så lämnar jag hästarna med gott samvete för att båda gick toppen bra idag! Jag red båda två på vägen i byn fram och tillbaka.

Atli tränade jag mycket tölt på. Både kort och ökad, och det gick bra båda två. Den korta tölten var fin idag, han var väldigt framåt och pigg men lyssnade också bra. Han ville inte riktigt släppa i nacken men han gick i alla fall i form med lite släng hit och dit ibland. Fick höra av grannen att han såg väldigt fin ut så det var kul att höra!
Traven var MAFFIG idag! Han tog i så mycket med bakkärran så att han ibland slog i framskon så det klinga till. Det brukar inte hända men idag gjorde det det. Och vilket swung han hade sen då! Nej, det var riktigt fin idag.
Fick till en super bra höger galopp också! Framåt, uppåt, i form och världens lyft! Vänster gick också bra men jag fick inte riktigt ihop honom på samma sätt som till den där höger galoppen.
Om han fortsätter så här så ska det bli spännande på tävlingen! Om han inte får något hjärnsläpp som sist när han inte ville trava :)

Stelpa gick också bra. Hon gick riiktigt bra igår och det var inte riktigt lika bra idag men det var bra på andra sätt! Hon lossnade tillexempel sjukt mycket i vänster varv och blev så jäkla fin i det varvet! Tog höger galoppen två gånger på kommando och travade bitvis i form :))
Jag har äntligen kommit underfund med hur man ska rida den hästen! Man ska rida med väääldigt stilla hand, men inte stum hand(!), och sen driva fram mot handen, med sitsen och rösten först sen skänklar. Det funkade prima för mig i alla fall!

Nu är det sängen som kallar!
Godnatt!

(Bilder från vintermästerskapen, inte tagna av mig utan fotografen som fanns på plats)


Kommentarer:
Postat av: Alexandra

Vad fina! :D

Svar: Tack! :)
Jossan

2013-02-21 @ 14:28:33
URL: http://www.alexandrawesters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0