2013-02-26 @ 21:11:56

Dagens

Det gick ju inte så bra som jag ville... Jag tror att jag fått en låsning i högersidan på något jäkla vänster på grund av att jag brutit tummen på höger handen. Inte bra! Det måste jag göra något åt! Vi ska ju rida på banan/vägen imorgon så då får jag försöka hinna med mig själv också.
 
Låsningen satt dock bara i höger varv i tölten i trav och galopp så gick det bra i båda händerna. Han var riktigt fin i traven och galopperna! Vi red i och för sig bara dom gångarterna i snön men jag fick honom att inte bara springa sjutton utan verkligen arbeta med rygg och kropp överhuvudtaget i ett långsammare tempo. Duktig kille! Det var första gången på hela vintern som han var riktigt svettig och blöt när vi kom in igen!
 
Han har dock fått jäkligt bra kondition och återhämtar sig riktigt fort efter ansträngande pass! Det gillar vi! Nu är det bara alla muskler som saknas... ;)
Någon som har något tips på riktiga styrkeövningar för hästar?
 
Tror kanske att jag måste lägga in ett longerings pass med bommar någon gång i veckan också. Tror det kan vara bra.
 
Bomba på med tips nu! Jag vill ha alla funderingar och alla övningar ni bara kan komma på! :)
 
Enda longerings bilden jag äger på Atli.. Kanske skullev vara något att ta några när vi tränar på det också!

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Kör "mitt" galopprogram som jag fick av veterinären förra veckan! :) Superbra träning som bygger hästen otroligt. Nott kommer förmodligen vara starkare när jag sätter mig upp på henne än vad hon var innan :) kram!

Svar: Det ska jag köra på! Tack så mycket! Kram!
Jossan

2013-02-26 @ 21:20:04
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: Michaela

Du kan göra supermycket!
Tömkör (även på vägarna), löshoppa (Superbra för både rygg och mage), skritta mycket i ett aktivt tempo så att du får med hela ryggen (använd gärna den djupa snön som finns nu, även vid longering), galoppera gärna i uppförsbackar så att du lättare får med de förbaskade bakbenen, rid gärna aktiva och intensiva pass MEN korta, högst 25 min kanske!

Hoppas du fick lite inspiration! :) Om du vill han någon konkret övning eller dylikt är det bara att fråga!

Svar: Lös hoppa har jag aldig gjort med någon häst någon gång men det vore ju roligt att testa! Ska kola med Julia om vi skulle kunna åka iväg någonstans och göra det!Det var jätte bra inspiration! Tack så mycket! :))
Jossan

2013-02-26 @ 21:24:39
URL: http://michaelabang.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0