2013-02-10 @ 18:50:50

Den spontana utflykten idag!

Ja som sagt så var jag och Jossan iväg och red tillsammans med ett gäng andra ungdomar i ett ridhus idag. Det var lite intressekoll inför Lag-SM och vi får väl se hur det blir för mig och Jossan med det där men kul var det. Kul att träffa folk och hästarna verkade också gilla det.

På förmiddagen fick vi köra en lite trailbana, det gick rätt bra för mig och Stelpa. Det var ett hinder där man skulle backa i sicksack mellan bommar som inte gick så bra. Det där med att backa gillar inte Stelpa. Annars så var det lugnt att gå över presseningar, öppna grindar, hoppa osv.
 
Efter lunch så körde vi lite ovalbane grenar, fast i ridhus. Fick testa T7 och T5 med Stelpa. T5 har jag ju aldrig ridit förut och jag har ju aldrig tränat steglängds ökningar heller, men Sara som höll i alltihopa fick mig att testa. Det gick bättre än väntat, Stelpa var väldigt pigg så att öka var inget problem men hon hade bra takt också. Jag hade ju väntat mig att vi skulle få börja om lite med vissa grejer nu efter vilan men hon är otroligt fin faktiskt.
Sen körde vi ett fyrgångsprogram också. Det vart lite snävt i traven och galoppen men skritten och tölten gick bra och de andra gångarterna fungerade ju på långsidorna i alla fall.
Efter det så körde vi lite flagglopp också. Det gick inte så bra. Eller ja, om man jämför med hur vi kunde det när vi tävlade i det i sommras så gick det dåligt men det fungerade i skritt och kort tölt i alla fall. Sen ville Stelpa inte gå nära dom som skulle vara tunnorna man ska hämta flaggorna från. Vi får träna på det där lite för det är ju väldigt roligt tycker jag.
 
Annars skötte sig hästarna helt okej. Dock så blev det så stressigt på morgonen att jag glömde kameran och min lunch... Lunchen löste sig men det blev ju inga bilder. Kanske att någon annan som fotade har, men det hade nog inte blivit många bilder även om vi hade kameran för alla red samtidigt och jag och Jossan hade ingen fotograf med oss...
Ni får lite bilder från Lag-SM i sommras istället.
Haha jag och Stelpa var så osams den dagen så det var inte sant åt det, ingen bra dag att tävla på. Men jag saknar sommaren när det fanns fler färger än svart och vitt ute! 
 
Håller på att fixa sista delen av frågestunden nu så den kommer ikväll också ;)
 
Kram

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0