2013-02-03 @ 17:50:33

Förlåt!

Förlåt hörrni för att jag inte har bloggat på länge... men det har varit mycket annat som tagit tid och när jag väl varit hemma så har jag varit för trött för att blogga.
 
I torsdags så var jag och åkte skidor. Upp klockan 5, jippie! Sen kom jag hem sent och åkte ut till stallet en snabbis. Longerade inte Stelpa för det var så isigt överallt men hon var pigg och glad.
 
I fredags så var det klassfest så då var jag på skolan nästa hela dagen och sov över där. När jag kom hem på lördagen så hade jag sovit alldeles för lite så orkade inte göra någonting.
 
Idag har jag varit ute i stallet. Det var jättefint väder så jag fotade Jossan medan hon red och så fotade vi Atli och Stelpa i hagen för de hade lite vårkänslor. Så nya bilder kommer under veckan.
Stelpa är inte halt längre, jätteskönt! Hon var glad och busade lite när jag longerade henne, men efteråt så fick hon kramp i en muskel. Det var muskeln på sidan ovanför framebenet som bara skakade. Hon verkade inte ha ont men tyckte det var lite konstigt när det skakade.
Vi gick över till veterinärerna som bor bredvis stallet och de sa att det kan vara vanligt, speciellt om de har vilat och sen jobbar. Så som tur är så var det inget farligt och allt som behövs är att vi sätter igång henne lugnt och ordentligt med uppvärmning.
Hon fick gå ut med täcke för att hålla muskeln varm så det blir nog bra och så kan vi äntligen komma igång igen!
 
Kram

Kommentarer:
Postat av: fanny

vad gullig!:)

2013-02-06 @ 17:13:24
URL: http://fannynordhss.blogg.se
Postat av: Emilia Ståhl

Åh är inte det claridge house tränset från Hööks????
Jag ville ha det men det var slut när jag kom... Så köpte samma märke fast med större swarowski.
Tränset passa iaf jätte bra på din fina häst! :)

Svar: Jo det är det :) Haha ja de verkar populära, jag köpte det sista som fanns kvar när jag var där. Det var lite stort så fick göra nya hål men annars passar det bra, tack så mycket! :D
Jossan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0