2013-02-06 @ 08:12:26

Har alla testat att vara skadade och sjuka nu så att vi kan vara friska lite?

Ja det har inte varit så bra uppdatering här på bloggen ser jag. Men jag är på prao den här och nästa vecka vilket gör så att jag knappt hinner vara hemma. Åker direkt från praoen till stallet sen kommer jag hem så sent att det bara är äta, ducha och sen hoppa i säng. Igår var det så mycket att göra att vi inte ens hann laga mat här hemma...
 
Men jag hann ju vara i stallet igår i alla fall och nu ska jag ju äntligen sätta igång Stelpa. Håller alla tummar för att det ska gå bra nu, än så länge gör det ju det.
Jag skrittade ut barbacka en liten runda på henne först och hon var lite för pigg och stressig ibland och inte helt säker på att hon ville gå ut i skogen själv. Men det släppte och hon blev riktigt fin. Jag vart förvånad eftersom hon har vilat i typ 3 veckor så trodde jag hon skulle vara mycket stelare.
Sen longerade jag henne lite på banan och jobbade lite från marken för att se att hon rörde sig som hon ska. Det såg riktigt fint ut. Traven på volt när man longerar är myyyycket bättre än vad den var förut. Nu håller hon takten hela varvet runt, går i form och gungar mer i steget, och hon behöver inte ha bommar som hjälp längre. Så gick väldigt bra igår, mycket nöjd Julia!
Sen så streschade jag osv som vanligt.
 
Juste jag fick här igår efter att jag vart i stallet från mamma att Jossans tumme var trasig :/ Väldigt synd, hoppas den blir bra snart. Kan ju säga att hela hennes historia är nog helt sann för det är så typiskt Jossan att bara "nej men så ont gör det inte...".
 
Måste får upp lite nya bilder här också...
 
Kram

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0